اربعین یک حرکت فرازمانی و فراقومیتی است

حجت الاسلام هاجری اربعین را زمینه ساز گفتگوی میان ادیان دانست و گفت:راهپیمایی اربعین یک حرکت بزرگ فرازمانی و فراقومیتی با ترکیب فرهنگی متنوع در عرصه بین الملل است. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، نشست علمی پدیدار شناسی اربعین ویژه گزارش تحلیل گروه اعزامی به راهپیمایی اربعین شامگاه دوشنبه در سالن همایش های انجمن های علمی حوزه برگزار شد.



حجت الاسلام عبدالرسول هاجری مسؤول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه در این نشست با بیان این که دراین مدت دو کار سنگین انجام شده است، گفت: اول این که سه هزار عکس در محورهای مردم شناسانه اربعین که از قبل شناسایی شده بود گرفته شد، از جمله پوشش ها، مواکب، شعارها، پرچم ها و کودکان و زنان.
وی افزود: می‌ خواهیم کتابی داشته باشیم که اربعین را از زبان تصویر بیان کنیم که این کار به همت آقای صادق لک زایی انجام شده است و در مرحله انتخاب و شناسایی عکس ها هستیم تا در کتابی با عنوان «اربعین عشق» با همکاری کانون های مساجد منتشر شود.



مسؤول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه عنوان کرد: عین همین کار در قالب 15 کلیپ نیز در حال آماده سازی است و انشاءالله کارهای خوب و ماندگاری خواهد شد.
وی با تأکید بر این که در مراسم اربعین هرکس به نوع خود عرض ارادت می‌ کند، خاطرنشان کرد: همه تلاش می‌ کنند تا خودشان را بیشتر به ساحت امام حسین(ع) نزدیک کند، این نشست نیز برای همین است که اساتید محترم نگاه تخصصی خودشان را به این نقاشی و شاهکار الهی بیان کنند.



حجت الاسلام هاجری اربعین را یک حرکت با حضور قومیت های مختلف ارزیابی و تصریح کرد: اربعین ظرفیت هایی دارد که بعضا ناشناخته مانده است و حداقل استفاده از آن برده می‌ شود، از این رو اساتید محترمی که به این راهپیمایی بزرگ رفته بودند تلاش می‌ کنند که اربعین را از زوایای مختلف بشناسند و تحلیل کنند.
وی اربعین را یک حرکت عاطفی و فرهنگی فرازمانی دانست و خاطرنشان ساخت: در حوزه سیاسی، جامعه شناسی، کلام و اقتصاد و فرهنگ می‌ توانیم از این حرکت میلیونی اربعین بهره گیری کنیم و امیدواریم با برگزاری این نشست ها بتوانیم حق این حرکت بزرگ را بیان کنیم.
وی با بیان این که باید از اربعین در عرصه بین الملل استفاده بیشتری شود، عنوان کرد: اربعین زمینه ساز گفتگوی میان ادیان است و از منظر جامعه شناسی واقعیت های زیادی در این حرکت بزرگ وجود دارد که محور آن احترام و اهمیت دادن به امام حسین(ع) و کار ایشان است، از این رو نگاه تخصصی به زوایای راهپیمایی اربعین کاری لازم و ضروری است.


| شناسه مطلب: 98356




اربعین حسینی



مطالب مرتبط

نظرات کاربران