نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت:

قرآن باید در همه عرصه‌های جامعه گسترش یابد

سرپرست حجاج ایرانی در جمع کارگروه قرآنی اعتاب مقدسه جهان اسلام گفت: باید کاری کنیم که قرآن در تمامی عرصه‌های جامعه گسترش یابد و همگان از این کتاب آسمانی بهره ببرند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در دیدار اعضای کارگروه قرآنی اعتاب مقدسه جهان اسلام گفت: قرآن همیشه در طول تاریخ فدائیان و مخالفانی داشته است.


وی افزود: فدائیان قرآن همیشه تمامی برنامه‌های خود را با قرآن آغاز می‌کردند و با قرآن پایان می‌دادند و از این کتاب آسمانی و الهی در همه امورشان الهام می‌گرفتند؛ زیرا ذوب در قرآن بودند.


نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه در دوره‌ها و سده‌های مختلف برخی مخالف قرآن بوده‌اند، تصریح کرد: شیطان این گروه‌ها را به شیوه‌های مختلف وسوسه می‌کرده تا از این کتاب آسمانی فاصله بگیرند؛ اما باید بدانیم که قرآن از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است و نباید از این کتاب آسمانی غفلت کنیم.


وی تأکید کرد: حفظ و عمل به قرآن بسیار مهم است و این وصیت نبی خاتم محمد مصطفی (ص) و همه معصومین علیهم‌السلام بوده است و معصومین در این زمینه فداکارانه عمل می‌کردند. حتی حضرت علی (ع) پس از رحلت نبی اکرم محمد مصطفی (ص)، قرآن را کتابت کردند تا نشان دهند این کتاب آسمانی اهمیت ویژه‌ای دارد.


 سرپرست حجاج ایرانی، توجه به تفسیر قرآن کریم و اهمیت دادن این کتاب الهی در مسائل خانوادگی را مهم دانست و یادآور شد: ائمه اطهار علیهم‌السلام با خون و دل و فداکاری و ایثار، قرآن را حفظ کردند. این مسئله وظیفه ما را بسیار سنگین می‌کند که بتوانیم در این زمینه به‌خوبی نقش ایفا کنیم و نگذاریم توجه به قرآن در جامعه کم‌رنگ شود.


وی ادامه داد: همه ما در برابر قرآن کریم وظیفه حقیقی و حقوقی داریم، وظیفه حقیقی‌مان به‌عنوان یک پیرو ائمه معصومین (علیهم السلام) این است که قرآن را بیاموزیم و هم به دیگران بیاموزانیم و این کلام نورانی را به شیوه‌های مختلف به دیگران انتقال دهیم.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب خاطرنشان کرد: خوشبختانه بر اساس تأکیدات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی قاریان و حافظان زیادی تربیت‌شده‌اند و این از افتخارات جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید.


 وی با بیان اینکه ما در برابر قرآن کریم وظیفه حقوقی داریم، افزود: باید بدانیم افزون بر وظایف حقیقی ما وظیفه شرعی برعهده مان نهاده شده که در این زمینه می‌توانیم از ایده‌ها و افکار نو استفاده کنیم و به دنبال عملیاتی کردن آن در حوزه‌های مختلف‌ مباحث قرآنی باشیم. باید کاری کنیم که قرآن در تمامی عرصه‌های جامعه گسترش یابد و همگان از این کتاب آسمانی بهره ببرند.


 


| شناسه مطلب: 98365







نظرات کاربران