فهم و درک قرآن بالاترین مقصد تعالیم الهی است

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی با اشاره به این که قرائت تلاوت زیبا هدف ما نیست، گفت: فهم و درک قرآن بالاترین مقصد تعالیم الهی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از مشهد مقدس ، حجت الاسلام و المسلمین محمد احمد زاده مدیرکل اوقاف و امورخیریه، شب گذشته در مراسم تجلیل از افتخارآفرینان قرآنی خراسان رضوی در آستان مقدس امام زاده غیاث الدین محمد (گنبد خشتی) گفت: هر ساله یک نفر از استان خراسان رضوی رتبه اول مسابقات قرآنی جهانی را بدست می آورد.


وی افزود: به یمن وجود با برکت حضرت رضا (ع) روز به روز از نورانیت قرآن استفاده می کنیم. قطعا تلاوت خوب و زیبا خواندن مقصد نهایی ما نیست، بلکه مقدمه ای برای درک و فهم قرآن است. واقفین قرآن تلاش های زیادی برای ترویج قرآن کرده اند.


حجت الاسلام احمد زاده خاطر نشان کرد: یاد شهید قرآنی خراسان شهید محسن حاجی حسنی کارگر را گرامی می داریم که در مراسم حج تمتع به شهادت رسید. موفقیت های قرآنی مرهون همه کسانی است که در این مسیر گام برداشتند و زحمات زیادی در این راه کشیدند.


در ادامه حجت الاسلام محمد مهدی اثنی عشری مدیر موقوفه قرآنی حافظین نیز طی سخنانی گفت: نرم افزار و پایگاه قرآنی حافظین رونمایی می شود. این نرم افزار برای رسیدن به ترویج سبک زندگی قرآنی با سرلوحه قرار دادن سخنان رهبری در مورد حفظ قرآن ایجاد شده است.


وی افزود: به کمک این نرم افزار افراد می توانند با ارائه صوت خود به صورت هوشمند ایرادات قرآنی خود در زمینه صوت، لحن و نغمه دریافت و نسبت به رفع و اصلاح آن اقدام کنند. کلاس ها و دوره های آموزشی به صورت آنلاین برگزار می شود.


حجت الاسلام اثنی عشری خاطر نشان کرد: تعداد هشت هزار متقاضی ثبت نام کرده اند که با 200 پایگاه قرآنی مرتبط می شوند. ارائه آموزش قرآن توسط اساتید برجسته کشور است که در پایگاه قرآن حافظین این فضا ایجاد شده است.


در پایان از نرم افزار و پایگاه قرآنی حافظین با حضور محمد صادق براتی معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی رونمایی شد.      


| شناسه مطلب: 98373




اوقاف قرآن



مطالب مرتبط

نظرات کاربران