مرکز اربعین پژوهی در دانشگاه پیام نور ایلام راه اندازی می‌شود مرکز اربعین پژوهی در دانشگاه پیام نور ایلام راه اندازی می‌شود مرکز اربعین پژوهی در دانشگاه پیام نور ایلام راه اندازی می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مرکز اربعین پژوهی در دانشگاه پیام نور ایلام راه اندازی می‌شود مرکز اربعین پژوهی در دانشگاه پیام نور ایلام راه اندازی می‌شود مرکز اربعین پژوهی در دانشگاه پیام نور ایلام راه اندازی می‌شود مرکز اربعین پژوهی در دانشگاه پیام نور ایلام راه اندازی می‌شود مرکز اربعین پژوهی در دانشگاه پیام نور ایلام راه اندازی می‌شود

مرکز اربعین پژوهی در دانشگاه پیام نور ایلام راه اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه پیام نور ایلام گفت: این دانشگاه در زمینه راه اندازی مرکز اربعین پژوهی در استان پیشقدم شده و قرار است با اخذ مجوزهای لازم این مرکز در شهرستان مهران ایجاد شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، عباس سهراب زاده رئیس دانشگاه پیام نور ایلام گفت: امکانات، فضای مناسب و اعضای علمی علاقمند به خدمت  برای ایجاد این مرکز در استان حضور دارند.


وی یادآور شد: با تاثیر دانشگاه در توسعه فرهنگی و اجتماعی، بسیاری از رفتارها و خدمات در این مرکز ساماندهی می شود و بر رویدادهایی از جمله نگاه اقتصادی که در قبال اربعین ممکن است رخ دهد، تاثیرگذار است.


رئیس دانشگاه پیام نور ایلام افزود: این دانشگاه به فراخور شرایط در مسائل  اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و مذهبی حضور دارد و به عنوان دبیرخانه ستاد اربعین با همکاری استان خوزستان و کرمانشاه فعالیت می کند.


سهراب زاده با بیان اینکه دبیرخانه ستاد اربعین در ایلام مستقر است، گفت: هم اکنون این دبیرخانه با همان نگاه برای سال آینده با توجه به عملکردها برای ساماندهی آنها فعالیت می کند.


وی تاکید کرد: مسیری که به بارگاه اباعبدالله و سایر معصومین باز شده بنوعی می تواند برکت اقتصادی نیز برای استان ایلام به همراه داشته باشد.


سهراب زاده گفت: گشایش در زیر ساخت های استان و تغییرات چشمگیر مهران از نشانه های همایش با برکت اربعین برای استان و کشور است.


رئیس دانشگاه پیام نور ایلام تاکید کرد: موضوع اربعین نباید بصورت مقطعی دنبال شود بلکه برای ترسیم یک چشم انداز کلی با نگاه دقیق تنظیم سند فرهنگی،علمی، آموزشی و اجتماعی ضروری است.


سهراب زاده با بیان اینکه راهپیمایی اربعین اتفاق مهمی در دنیای تشیع است، گفت: یکی از مهمترین رویدادهایی که هر ساله تکرار می شود راهپیمایی اربعین است که به عنوان یکی از اخبار مهم دنیا در آن بازه زمانی مطرح است.


وی افزود: دانشگاه پیام نور نیز در حوزه اربعین در حد توان سهم خود را ایفا کرده و بر اساس تکلیف سازمانی خود خدماتی به پیام نوری های سراسر کشور بصورت ویژه از جمله اسکان و پارکینگ ارائه داده است.


سهراب زاده با بیان اینکه علاوه بر این خدماتی به غیر دانشجویان نیز ارائه شده است، گفت: چهار هزار دانشگاهی از خدمات اسکان، پارکینگ و پذیرایی بهره مند شدند.


رئیس دانشگاه پیام نور افزود: یکی از رسالت های پیام نور که در اساس نامه دانشگاه آمده توسعه اجتماعی و فرهنگی محل جغرافیایی است.


سهراب زاده یادآور شد: در کنار وظیفه اصلی و ذاتی سازمان یعنی آموزش و پژوهش و مباحث علمی، توسعه اجتماعی و فرهنگی استان را هم در سطح ملی بصورت کلی و هم بصورت جزئی تر در سطح استان و شهرستان ها مد نظر است.


| شناسه مطلب: 98378




اربعین ایلام



نظرات کاربران