«فرهنگ‌نامه نماز جماعت» منتشر شد «فرهنگ‌نامه نماز جماعت» منتشر شد «فرهنگ‌نامه نماز جماعت» منتشر شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
«فرهنگ‌نامه نماز جماعت» منتشر شد «فرهنگ‌نامه نماز جماعت» منتشر شد «فرهنگ‌نامه نماز جماعت» منتشر شد «فرهنگ‌نامه نماز جماعت» منتشر شد «فرهنگ‌نامه نماز جماعت» منتشر شد

«فرهنگ‌نامه نماز جماعت» منتشر شد

نسخه الکترونیکی کتاب «فرهنگ نامه نماز جماعت» به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قالب کتابخوان همراه پژوهان منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، محمد پهلوانی با اشاره به آماده سازی نسخه الکترونیکی کتاب «فرهنگ نامه نماز جماعت» اظهار داشت: فرهنگ‌نامه، کتـابی است حاوی، دانـش، فرهنگ و حکمت و «فرهنگ‌نامه نماز جماعت»، قطره‌ای است از دریای دانش و فرهنگ ناب اسلامی و مَدخَلی دیگر از دانش‌نامۀ قرآن و حدیث که به صورت مستقل، منتشر می‌شود.
وی گفت: در این دانش‌نامه، واژه‌ها و اصطلاحاتی که در قرآن و احادیث، کاربرد گسترده‌ای دارند، به ترتیب الفبایی، با نظمی نوین و با ذکر نمونه کاربرد‌ها (شواهد)، معناشناسی و تحلیل و تبیین می‌گردند.
مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: در لابه‌لای این دانش‌نامه، برخی مَدخل‌ها، از کاربرد فرهنگیِ ویژه و بَسامد استفادۀ بالاتری برخوردارند، بدین معنا که عموم مسلمانان و یا گروه‌های خاصّی از آنان، به صورت شبانه‌روزی و گسترده، با آنها، سر و کار دارند.
وی افزود: در راستای تصحیح و تقویت فرهنگ عمومیِ جوامع اسلامی، ارائه معارف مربوط به این گونه واژه‌ها و اصطلاحات، ضرورتی دو چندان دارد. با این نگاه، چنین مَدخَل‌هایی از دانش‌نامه، انتخاب می‌شوند و به صورت کتاب‌های مستقل در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرند.
پهلوانی به معرفی کتاب «فرهنگ نامه نماز جماعت» پرداخت و اظهار داشت: این کتاب نوشته محمد محمدی ری شهری است که در پژوهشگاه قرآن و حدیث تهیه شده و در انتشارات این پژوهشگاه به چاپ رسیده است.
وی گفت: کتاب «فرهنگ نامه نماز جماعت» با ۱۱۸ صفحه به زبان فارسی در سال ۱۳۹۵ منتشر شده و به تازگی اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این کتاب را به صورت کتاب الکترونیکی و در قالب کتابخوان همراه پژوهان با قابلیت اجرا در سیستم عامل اندروید، ویندوز و iOS منتشر کرده است.
مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درباره خرید نسخه الکترونیکی این کتاب اظهار کرد: علاقه‌مندان برای دریافت نرم افزار این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی کتابخوان همراه پژوهان به آدرس www.pajoohaan.ir مراجعه کرده و با خرید نسخه الکترونیکی این کتاب، از مطالب آن بهره‌مند شوند.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران