طنین رادیو زیارت در آسمان شهرهای زیارتی کشور

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: رادیو زیارت علاوه بر مشهد و قم، به شهر‌های زیارتی دیگر کشور نیز خدمت رسانی می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، عبدالعلی علی‌عسگری رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: رادیو زیارت از این پس علاوه بر مشهد و قم، به شهر‌های زیارتی دیگر کشور از جمله شیراز و شهر ری نیز خدمت رسانی می‌کند.


او با بیان اینکه زیارت ریشه در فرهنگ مردم کشور ما دارد، تصریح کرد: جاذبه‌ای که در موضوع زیارت وجود دارد با اشکال مختلفی نمود پیدا می‌کند که یکی از این جلوه‌ها، پیاده روی عظیم زائران در دهه آخر صفر به سوی بارگاه منور رضوی است.


رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: رادیو زیارت باید به منظور تبیین، ترویج و توسعه هر چه بیشتر فرهنگ زیارت و رفع شبهات در این حوزه قدم بردارد زیرا هر سال شاهد افزایش تعداد زائران به مناسبت های مختلف در حرم های مطهر ائمه و بقاع متبرکه هستیم.


علی عسگری با اشاره به اینکه اداره بقاع متبرکه بر عهده سازمان اوقاف و امور خیریه است، افزود: رادیو زیارت می‌تواند با تعامل بیشتر با این سازمان برای تحقق هر چه بیشتر اهداف خود به منظور ایجاد هویت فرهنگی در امر زیارت قدم بردارد.


رادیو زیارت رادیویی ۲۴ ساعته و تخصصی با هدف توسعه و تقویت اطلاعات مردم در حوزه زیارت، آشنا کردن زائران با فلسفه و آداب آن و دعا و رفع شبهات و نارسایی‌ها در مسائل دینی، در تیر ماه سال ۹۷ به صورت رسمی شروع به کار کرد.


| شناسه مطلب: 98384




رادیو زیارت



نظرات کاربران