توسعه ظرفیت های ایلام برای پذیرش ۶ میلیون زائر اربعین ضروری است توسعه ظرفیت های ایلام برای پذیرش ۶ میلیون زائر اربعین ضروری است توسعه ظرفیت های ایلام برای پذیرش ۶ میلیون زائر اربعین ضروری است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
توسعه ظرفیت های ایلام برای پذیرش ۶ میلیون زائر اربعین ضروری است توسعه ظرفیت های ایلام برای پذیرش ۶ میلیون زائر اربعین ضروری است توسعه ظرفیت های ایلام برای پذیرش ۶ میلیون زائر اربعین ضروری است توسعه ظرفیت های ایلام برای پذیرش ۶ میلیون زائر اربعین ضروری است توسعه ظرفیت های ایلام برای پذیرش ۶ میلیون زائر اربعین ضروری است

توسعه ظرفیت های ایلام برای پذیرش ۶ میلیون زائر اربعین ضروری است

استاندار ایلام گفت: ظرفیت های زیرساختی در این استان در زمینه راه و تونل باید به گونه ای توسعه یابد که اربعین سال آینده استان برای پذیرش ۶ میلیون نفر زائر مشکل نداشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست شورای آموزش و پرورش استان ایلام گفت: با تکمیل پل و تونل های باقیمانده و تعریض جاده های طول مسیر منتهی به مهران در نقاط مورد نیاز به تعریض زیرساخت های مواصلاتی، ظرفیت استان برای پذیرش حجم زیاد زائران در اربعین آینده آماده می شود.


وی با اشاره به اربعین امسال یادآور شد: نکته حائز اهمیت اینکه اربعین ۹۸ باشکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد و در یک مقطع زمانی اندک حجم و تراکم عظیم جمعیت زائران از شهر کوچکی چون مهران بدون کوچکترین مشکلی تردد کردند.


سلیمانی دشتکی در مورد اعتبارات اربعین افزود: بیش از بر ۵۹۰ میلیارد ریال از اعتبارات اربعین به استان ایلام اختصاص یافت و بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز از طرق مختلف به استان کمک شد که از این میزان ۳۰۰ میلیارد ریال در سفر تیم بلند پایه اقتصادی برای ایلام در نظر گرفته شد.


 وی اضافه کرد: در سال های اخیر جمعیتی که  از مرز مهران تردد داشته اند به طرز عجیبی افزایش یافته بطوریکه تردد از مرز مهران در ماه محرم بالای ۴۰۰ هزار نفر و در ماه صفر بالای سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بوده است.


وی در ادامه به دیپلماسی موفق بین دو کشور ایران و عراق در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: در این ایام ارتباط مسئولان دو کشور ایران و عراق و دو استان ایلام و واسط عراق بسیار خوب و مطلوب بود و زائران بدون مشکل خاص و معطلی از مرز عبور کردند.


استاندار ایلام در ادامه با تاکید بر اهمیت موضوع سیستم های گرمایشی مدارس و اینکه همه مدارس استان باید به وسایل گرمایشی استاندارد مجهز شوند، افزود: اقدامات خوبی در بحث ایمن سازی وسایل گرمایشی صورت گرفته است.


وی اظهار کرد: تاکنون حدود ۹۶۵ کلاس درس با وسایل گرمایشی استاندارد مجهز شده و سعی می شود تا قبل از فصل سرد باقیمانده کلاس ها نیز تحت پوشش قرار گیرد.


استاندار ایلام به نقش و جایگاه آموزش و پرورش در جامعه تاکید کرد و گفت: در سیل اخیر به مدارس استان در مناطق مختلف آسیب وارد شد و در این زمینه تاکنون حدود ۳۵ میلیارد ریال به آموزش و پرورش استان ایلام کمک شده است.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز در این نشست با تبریک میلاد رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق علیه السلام گفت: یکی از عواملی که باعث شد پیامبر اسلام (ص) در آن زمان و فرهنگ نامطلوب و نامناسب ماندگار بماند این بود که با مردم مهربان و رحمتی برای آنان بودند.


حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار افزود: این خصلت برای تمام اقشار می تواند الگوی خوبی باشد و برای مدیران بسیار تاثیرگذار است.


وی اظهار داشت: همه مردم بخصوص مدیران استان که در ارتباط با اقشار مختلف جامعه هستند باید بخاطر تاثیری که در سیستم های اداری، فعالیت های اجتماعی و ... دارند در نحوه عملکرد و برخورد با همدیگر اخلاق اسلامی را مد نظر داشته باشند.


شهر مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی، مهمترین و اصلی‌ترین مسیر تردد خودروهای شخصی، کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات عراق است.


گفتنی است، اربعین امسال چهار میلیون نفر از مرز مهران تردد کردند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران