حرکت دانشگاه فرهنگیان در اربعین الگویی برای آموزش و پرورش است حرکت دانشگاه فرهنگیان در اربعین الگویی برای آموزش و پرورش است حرکت دانشگاه فرهنگیان در اربعین الگویی برای آموزش و پرورش است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حرکت دانشگاه فرهنگیان در اربعین الگویی برای آموزش و پرورش است حرکت دانشگاه فرهنگیان در اربعین الگویی برای آموزش و پرورش است حرکت دانشگاه فرهنگیان در اربعین الگویی برای آموزش و پرورش است حرکت دانشگاه فرهنگیان در اربعین الگویی برای آموزش و پرورش است حرکت دانشگاه فرهنگیان در اربعین الگویی برای آموزش و پرورش است

حرکت دانشگاه فرهنگیان در اربعین الگویی برای آموزش و پرورش است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان به معنای واقعی و با تمام وجود و امکانات زمینه حضور دانشجومعلمان را در راهپیمایی اربعین فراهم کرد، گفت: این حرکت دانشگاه فرهنگیان که تقریبا حرکتی جامع و کامل بوده می تواند الگویی برای آموزش و پرورش باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، علیرضا کاظمی در نشست تشریح دستاوردها و آسیب شناسی فعالیت های راهپیمایی اربعین که با حضور مسئولان دانشگاه فرهنگیان و مدیران آموزش و پرورش، ستاد عتبات عالیات و رادیو ایران در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا و کسانی که این مسیر را برای امروز جامعه و نسل جدید هموار کردند، افزود: اگر نبودند شهدا امروز این حرکت عظیم معنوی که مقدمه یک تمدن بزرگ اسلامی در خاورمیانه است، نبود.


وی با قدردانی از رویکردهای فرهنگی و تربیتی مدیریت دانشگاه فرهنگیان خاطر نشان کرد: دانشگاه فرهنگیان سرچشمه و نقطه آغاز در نظام تعلیم و تربیت است، حتی اگر همه چیز فراهم باشد، اما در صورت نداشتن معلم تحول گرا و تحول خواه موثر در تربیت دانش آموزان، موفق نخواهیم شد.


کاظمی تصریح کرد: براساس سند تحول بنیادین باید موقعیت تربیتی خلق شود و دانش آموزان در معرض موقعیت های تربیتی این چنینی قرار گیرند. راهپیمایی اربعین بزرگترین و جامع ترین اجتماع تربیتی، سیاسی و دینی است.


معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، حضور معلمان در راهپیمایی اربعین را الگو و هدف تعلیم و تربیت دانست و افزود: دانشجومعلمانی که در راهپیمایی اربعین شرکت می کنند فردا یک مدرسه را متحول می کنند؛ ما به دانشجومعلم دانشگاه فرهنگیان نه به عنوان یک معلم،‌ بلکه به عنوان یک عنصر تحول گرا در یک مدرسه  و حتی در یک منطقه و ناحیه نگاه می کنیم.


وی اضافه کرد: اگر به دنبال تحول هستیم معلم است که می تواند تمدن نوین اسلامی را رقم بزند و اگر به دنبال انتقال ارزش ها، فرهنگ ها و حفظ میراث شهدا هستیم همین معلمان هستند و مسیر همین ها است.


کاظمی با بیان اینکه وجه ممیز راهپیمایی اربعین در دانشگاه فرهنگیان حضور همه مسئولان دانشگاه در خط مقدم بود و این اثربخشی کار تربیتی را بیشتر می کند، خاطر نشان کرد: وقتی یک دانشجومعلم می بیند مسئول تربیتی دانشگاه، رئیس و معاون دانشگاه بدون توقع و انتظار در کنار دانشجو خدمت و از این فرصت استفاده می کنند درس های زیادی می گیرد.


وی تصریح کرد: پیاده روی اربعین آورده های بسیار زیادی دارد، آورده های فردی، سازمانی، سیاسی و اجتماعی فراتر از خودمان برای نظام به همراه دارد، قدر این فرصت را باید بدانیم، هرچه دانشگاه فرهنگیان در این زمینه و این دست موقعیت های تربیتی سرمایه گذاری کند، ارزشمند است.


علی محمدی معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان پیشتر درباره آیین های مختلف این دانشگاه در اربعین حسینی گفته بود: حدود هفت هزار نفر از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان امسال در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کردند.


محمدی، اجرای طرح خبرنگاران افتخاری با عنوان «چشم ها می گویند»، اجرای طرح سوگواره مسیر عشق ویژه اربعین، طرحی با عنوان ۱۲۰۰ دانشجومعلم نائب الزیاره ۱۲۰۰ دانشجو معلم شهید، اجرای طرحی با عنوان جاماندگان اربعین، راه اندازی موکب دانشگاه فرهنگیان در کربلا و  پایانه های مرزی کرمانشاه، خوزستان و ایلام را از جمله طرح های دانشگاه فرهنگیان در راهپیمایی اربعین ۹۸ عنوان کرد.


| شناسه مطلب: 98403




اربعین حسینی



نظرات کاربران