وزیرکشور: اربعین یک جریان عظیم فرهنگی با پیام دوستی، وحدت و مهربانی است وزیرکشور: اربعین یک جریان عظیم فرهنگی با پیام دوستی، وحدت و مهربانی است وزیرکشور: اربعین یک جریان عظیم فرهنگی با پیام دوستی، وحدت و مهربانی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
وزیرکشور: اربعین یک جریان عظیم فرهنگی با پیام دوستی، وحدت و مهربانی است وزیرکشور: اربعین یک جریان عظیم فرهنگی با پیام دوستی، وحدت و مهربانی است وزیرکشور: اربعین یک جریان عظیم فرهنگی با پیام دوستی، وحدت و مهربانی است وزیرکشور: اربعین یک جریان عظیم فرهنگی با پیام دوستی، وحدت و مهربانی است وزیرکشور: اربعین یک جریان عظیم فرهنگی با پیام دوستی، وحدت و مهربانی است

وزیرکشور: اربعین یک جریان عظیم فرهنگی با پیام دوستی، وحدت و مهربانی است

وزیر کشور با اشاره به اینکه ساختار اصلی جریان‌های تکفیری از بین رفته است، گفت: امروز شاکله اصلی جریان های تروریستی مورد حمایت غربی ها و آمریکایی ها در کشورهایی همانند سوریه، عراق، یمن، لبنان و... به شدت شکست خورده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، عبدالرضا رحمانی فضلی، در همایش «پیامبر اعظم(ص)، رهبری، اتحاد ملی و اقتدار امت اسلامی» که در سنندج برگزار شد، گفت: یکی از ویژگی های هر انسانی این است که می تواند که به تاریخ برگردد و نگاهی بدان داشته باشد و این ویژگی را خداوند بدین خاطر به ما داده است که از گذشته درس و عبرت بگیریم.


وزیر کشور گفت: اگر نگاهی به تاریخ ۱۴۰۰ ساله اسلام از آغاز تاکنون داشته باشیم به خوبی متوجه می شویم که این دین، قرآن، سنت و سیره رسول الله و اهل بیت علیهم السلام  علیرغم تلاش های فراوان دشمنان خدا روز به روز قوی تر و روشن تر از قبل شده است.


رحمانی فضلی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: یکی از اسرار ماندگاری دین اسلام در این قرون و با وجود این همه دشمنی ها، فطری بودن آن است و از سوی دیگر اسلام دین و آیینی عقلانی و منطقی است و برای تمام سئوالات و نیازهای بشریت پاسخ دارد.


وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: انسان عصر کنونی به شدت احساس خلاء معنوی می کند زیرا نگاه لیبرال به دنبال ظلم و جمع آوری ثروت و مال به هر قیمتی می باشد و هیچ کاری با معنویات ندارد.


رحمانی فضلی با اشاره به اینکه فلسفه زندگی و عرفان واقعی، اسلام است، گفت: اسلام تنها آیینی است که با توجه به جامعیتی که دارد می تواند به تمام نیازهای ما پاسخ دهد.


وی با تاکید بر اینکه امروز دنیای مادی به صورت کاملا شفاف در مقابل اسلام و دین قرار گرفته است، اظهار داشت: ایدئولوژی های مادی بشری عملا دربرابر دین و معنویات شکست خورده اند، زیرا پایه و اساس آنها تنها ثروت و مادیات است.


وزیر کشور با اشاره به اینکه اسلام دین برابری، اخلاق، معرفت و مهربانی است، عنوان داشت: تمام ویژگی های خدایی و الهی دین مبین اسلام با بینش و ایدئولوژی های غربی و لیبرالیستی در تضاد است.


رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: امروز دشمنان برای ضربه زدن به اسلام، بهتر از ما دین ما را می شناسند و تجربه ها آنها از اسلام بیشتر از ماست و باید به این امر اذعان کنیم.


وزیر کشور با اشاره به اینکه رویارویی که الان داریم به صورت مبنایی و اساسی رویارویی بین اسلام با جهان‌بینی‌های مادی می باشد، گفت: عصر کنونی به دلیل به بن بست رسیدن تفکرات مادیگرایانه بهترین فرصت برای تبلیغ و نشر معارف دینی و الهی است.


وی در ادامه سخنان خود به علت این حجم از دشمنی های استکبار علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: علت اصلی دشمنی با ایران به خاطر منابع و ثروت های طبیعی نیست بلکه علت اصلی و بنیادی این دشمنی ها با ایران اسلامی این می باشد که جمهوری اسلامی از ابتدا تاکنون علیه باطل بوده است.


رحمانی فضلی با اشاره به اینکه باید تحریم‌ها را سکویی برای رسیدن به خودکفایی و استقلال بدانیم، تاکید کرد: دشمن برای به زانو درآوردن این ملت و انقلاب دست به هر توطئه ای زده است، ولی این توطئه ها نه تنها کارگر نبوده است، بلکه زمینه خودکفایی و خودباوری در کشور را فراهم آورده است.


وزیر کشور در ادامه سخنان خود گفت: اوایل انقلاب و در ابتدای جنگ تحمیلی از نظر سلاح و امکانات در وضعیت بسیار بدی قرار داشتیم، ولی اکنون به جایگاهی در جهان رسیده ایم که می گویند چرا موشک، پهپاد و ... در سطح پیشرفته تولید می کنید!؟.


رحمانی فضلی با اشاره به اینکه اکنون جایگاه ایران جایگاهی جهانی و تاثیرگذار است، تاکید کرد: امروز در مذاکرات با ایران بحث بر این است که می‌گویند در کنار مباحث هسته‌ای، در مورد اتفاقات و موضوعات منطقه‌ای هم صحبت کنیم.


وی اظهار کرد: امروز به برکت خون شهدا، مقاومت و ایستادگی ملت و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلابی در منطقه و جهان دست بالا را داریم و دنیا به دنبال مذاکره با ایران می باشد.


وزیر کشور در ادامه سخنان خود بیان داشت: اگر امروز ایران در چنین جایگاهی است؛ بی شک نتیجه حرکت در مسیر حق می باشد.


وی با اشاره به اینکه دشمن برای ضربه زدن به ایران دست به تشکیل گروه های تروریستی در منطقه همانند داعش و... زده است، عنوان داشت: مگر اینها جریانات خشن‌طلب خون‌ریز را با اطلاعات، آموزش و کمک ‌های مالی و تسلیحاتی ایجاد نکردند، اینها یقین داشتند جریان داعش بر مبنای تئوری دین علیه دین جریان زلال و شفاف دین را در منطقه متوقف کردند.


رحمانی فضلی ادامه داد: دشمن در این برنامه خود نه تنها به چیزی دست نیافت، بلکه چهره واقعی و شیطانی آنان برای جهانیان هویدا شد و ضربه بزرگی بر حیث و پیکره آنان وارد آمد.


وزیر کشور با اشاره به اینکه ساختار اصلی جریان‌های تکفیری از بین رفته است، گفت: امروز شاکله اصلی جریان های تروریستی مورد حمایت غربی ها و آمریکایی ها در کشورهایی همانند سوریه، عراق، یمن، لبنان و... به شدت شکست خورده است.


وی با اشاره به اینکه اربعین امسال یک رزمایش بزرگ برای جهان اسلام و یک شکست بزرگ برای جریان فتنه در منطقه بود؛ عنوان کرد: اربعین به قول رهبر معظم انقلاب، یک موضوع شیعی و سنی و موضوع جغرافیایی خاص نیست بلکه یک موضوع انسانی است، لذا باید گفت که اربعین یک جریان عظیم فرهنگی با پیام دوستی، وحدت و مهربانی و یک حرکت انسانی با مشارکت میلیون‌ها مسلمان از شیعه و سنی می باشد.




نظرات کاربران