آیت‌الله علم‌الهدی: محور شهر مشهد باید توسعه زیارت باشد آیت‌الله علم‌الهدی: محور شهر مشهد باید توسعه زیارت باشد آیت‌الله علم‌الهدی: محور شهر مشهد باید توسعه زیارت باشد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیت‌الله علم‌الهدی: محور شهر مشهد باید توسعه زیارت باشد آیت‌الله علم‌الهدی: محور شهر مشهد باید توسعه زیارت باشد آیت‌الله علم‌الهدی: محور شهر مشهد باید توسعه زیارت باشد آیت‌الله علم‌الهدی: محور شهر مشهد باید توسعه زیارت باشد آیت‌الله علم‌الهدی: محور شهر مشهد باید توسعه زیارت باشد

آیت‌الله علم‌الهدی: محور شهر مشهد باید توسعه زیارت باشد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: محور شهر مشهد با ۳۲ میلیون زائر داخلی و چهار میلیون زائر خارجی توسعه گردشگری نیست بلکه باید توسعه زیارت باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در آیین تجلیل از خادمان زائران پیاده دهه آخر ماه صفر با اشاره به  مراسم پیاده روی دهه آخر صفر به سمت شهر مشهد گفت: باید نواقصی که در مسیر زائران وجود دارد برطرف شود و لازم است امکانات مناسب برای استراحت و نظافت آنها و همچنین ایجاد کنار گذر پیاده برای ایمنی زائران فراهم شود.  
امام جمعه مشهد افزود: نقش بانوان مشهدی نسبت به مردان در عرض ارادت به امام رضا (ع) در طول تاریخ بیشتر است و زنان محله نوغان این شهر نخستین گروهی بودند که با بذل و بخشش مهریه خود به همسرانشان به سوگواری بر بدن امام رضا (ع) پرداختند.
وی ادامه داد: زنان، نقش اصلی را در خانه‌ها دارند و به عبارتی صاحب خانه به شمار می‌روند و آنها برای پذیرایی از زائران امام رضا (ع) از حق خود در خانه گذشت می‌کنند تا افرادی به‌ غیر از خانواده بتوانند از امکانات محل زندگی آنها استفاده کنند.  
امام جمعه مشهد گفت: فعالیت و پذیرایی مجاوران حرم رضوی از زائران این امام بزرگوار، باعث ایجاد مقام قرب و نزدیکی به حضرت امام رضا (ع) می شود و یک اقدام عاشقانه برای عرض ارادت به ایشان است.  
وی افزود: خانه‌ای که زائر امام رضا (ع) در آن مستقر ‌شود دچار حادثه و بلا نمی‌ شود و بیمه است زیرا آن خانه نیز متعلق به امام رضا (ع) است. امکانات برای زائران پیاده و سپس دیگر زائران در زمان‌هایی که تعداد زائر بسیاری در شهر مشهد حضور دارند باید فراهم شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به حضور اصناف در خدمت رسانی به زائران حرم رضوی افزود: یاری رساندن به زائران بارگاه امام هشتم (ع) باید به صورت مردمی مدیریت و انجام شود.  
در انتهای این مراسم از چند نفر از خادمان زائران پیاده دهه آخر ماه صفر تجلیل شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران