نشست صمیمی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با کارکنان بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد نشست صمیمی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با کارکنان بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد نشست صمیمی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با کارکنان بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نشست صمیمی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با کارکنان بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد نشست صمیمی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با کارکنان بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد نشست صمیمی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با کارکنان بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد نشست صمیمی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با کارکنان بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد نشست صمیمی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با کارکنان بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد

نشست صمیمی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با کارکنان بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد

به مناسبت هفته وحدت، نشست صمیمی حجت‌الاسلام والمسلمین نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با حضور معاونان، مدیران و کارکنان بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در نشست صمیمی با حضور معاونان، مدیران و کارکنان بعثه مقام معظم رهبری با تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) گفت: امروز ما که در بعثه مقام معظم رهبری فعالیت می‌کنیم، مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش داریم و باید قدردان این فرصت باشیم و به خدمتگزاری بپردازیم.


وی هم‌افزایی میان کارکنان و کارمندان بعثه مقام معظم رهبری را ضروری برشمرد و افزود: همه برای بهتر شدن امور تلاش کنیم و در این مسیر از پیامبر گرامی (ص) الگو بگیریم تا کارها و برنامه‌هایمان به‌خوبی و شایستگی پیش برود.


سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: آنچه پیامبر عمل کردند، به‌عنوان یک مدیر اعظم جامعه بودند، امروزه هم در دنیا فعلی هر چه نگاه کنیم، همان سبک و آموزه‌های که پیامبر داشتند همچنان پررنگ و پویا باقی‌مانده است، تمام موازین اخلاقی را که پیامبر اکرم (ص) حاکم کردند برای همیشه جواب می‌دهد، چون براساس فطرت خدادادی است.


وی به برخی از نمونه‌های اخلاقی و رفتاری پیامبر اعظم (ص) اشاره و تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های پیامبر توکل و اعتماد به خدا بود، اگر می‌خواهیم در کارمان موفق باشیم باید اعتمادمان به خدا بیشتر شود، وقتی اعتماد در جامعه افزایش پیدا کند، همگان در کارشان قوت قلب پیدا می‌کند و انگیزه‌ها برای کار بیشتر می‌شود، وقتی اعتماد به کمک‌های خدا نباشد، انسان ضعف پیدا می‌کند و افسرده می‌شود.


نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت تأکید کرد: امروز هم باید همان‌گونه که امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) به کمک‌های الهی اعتماد داشتند، همین شیوه و رفتار را در کارهایمان دنبال کنیم. اگر روحیه همراه باقوت قلب همراه باشد، همیشه موفقیت خواهیم داشت و اعتماد به کمک‌های الهی، انسان را در مقابل دشمنان و سختی‌ها مقاوم می‌کند.


وی بابیان اینکه یکی از ویژگی‌ها مدیریتی پیامبر ایثارگری بود، یادآور شد: گاهی ایثارگری در وقت است، برخی تصور می‌کنند که پس از پایان ساعت اداری برای خدمتگزاری در محل کارشان حاضر باشند، متضرر شده‌اند، درحالی‌که چنین نیست و خداوند اجر و پاداش برای آن لحاظ می‌کند؛ البته باید در کارمان قصد قربت داشته باشیم.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب گفت: برخی با الهام از پیامبر اکرم (ص) در آبرو، مال و جان خود ایثارگری می‌کنند، باید همه این ویژگی‌های انسانی را در خود ایجاد کنیم؛ البته با ایثارگری واقعی فاصله داریم؛ اما می‌توانیم با تلاش و کوشش خودمان این فاصله را کاهش دهیم.


نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، مردم‌داری را از دیگری ویژگی پیامبر اکرم (ص) برشمرد و گفت: بدانیم ما که در بعثه مقام معظم رهبری فعالیت می‌کنیم، هر کاری انجام دهیم پای رهبری نوشته می‌شود، اگر یار رهبری هستیم؛ باید آبروداری کنیم و به‌درستی با مردم رفتار و برخورد داشته باشیم تا سبب تقویت نظام و رهبری شود.


وی همچنین مدارا کردن را از دیگری ویژگی‌های پیامبر اکرم (ص) دانست و ادامه داد: کسی که این ویژگی را در خود تقویت کند، مردم را هرگز فراری نمی‌دهد، با ارباب‌رجوع با خوش‌اخلاقی رفتار می‌کند. مدارا کردن بسیار خوب است، اگر ارباب رجوعی بدبرخورد است انسان باید به‌گونه‌ای برخورد کند که آن فرد تغییر رفتار دهد.


سرپرست حجاج ایرانی همچنین حمایت از محرومان و شفافیت را از دیگر ویژگی‌های پیامبر رحمت برشمرد و تأکید کرد: همه‌چیز باید در کارهایمان شفاف باشد، زیرا شفافیت در زندگی پیامبر اکرم (ص) موج می‌زند، ما هم باید این رفتار را در کارهایمان اجرایی کنیم.




نظرات کاربران