دست‌اندرکاران کاروان پیاده‌‌روی اربعین جامعه الزهرا تقدیر شدند

جلسه آسیب‌شناسی سفر پیاده‌روی اربعین با تقدیر از دست‌اندرکاران کاروان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در اربعین حسینی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در جلسه آسیب‌شناسی سفر پیاده‌روی اربعین از دست‌اندرکاران کاروان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در اربعین حسینی تقدیر شد.


در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی ضمن قدردانی از همه برنامه‌ریزان، پی‌گیران و خادمین کاروان، سفر زیارتی اربعین را دارای نقش پررنگ در اعتلای اخلاق و روحیه معنوی طلاب دانست و خدمت در این مسیر را زنده نگهداشتن مکتب امام حسین علیه‌السلام عنوان کرد.


در ادامه هر کدام از حاضران جلسه پیشنهادات و تجربیات خود را برای برگزاری بهتر سفر اربعین بیان کردند.


در حاشیه این جلسه مرتضی محجوبی، معاون اداری مالی با اشاره به فعالیت چند ماهه ستاد اربعین در جامعه الزهرا علیهاالسلام برای برنامه‌ریزی و پیگیری امور کاروان و نیز راه‌اندازی کمیته اجرایی برای انجام هماهنگی های لازم و امور عملیاتی گفت:هماهنگی امور ایاب و ذهاب زائران در ایران و عراق، پیگیری مساله اسکان در نجف، کربلا و کاظمین و موکب‌های بین راه، تدارک و هماهنگی برای سه وعده غذا در ایام سفر برای ۳۰۰ نفر در هر وعده، برنامه‌ریزی برای زمان بندی حرکت کاروان و اسکان آن، هماهنگی ویزا برای طلاب غیرایرانی و برنامه ریزی برای بهره‌برداری حداکثری طلاب از فرصت زیارت بخشی از فعالیت های صورت گرفته در ستاد و کمیته اربعین است.


وی با اشاره به وضعیت تردد و ازدحام در کشور عراق در ایام اربعین گفت: البته برخی از برنامه‌ها به دلیل ازدحام و تاخیر طبق برنامه‌ریزی مدنظر انجام نشد که امری طبیعی است با این حال کلیات مصوب در ستاد اربعین انجام شد و نزدیکی محل اسکان در کربلا به بین الحرمین، رضایت اعضای کاروان از فضای معنوی و سهولت زیارت را در پی داشت.


معاون اداری مالی در پایان از همه کسانی که در برنامه‌ریزی و انجام امور کاروان به هر شکل در خدمت زائران اباعبدالله الحسین بودند قدردانی کرد و گفت: پیشنهادات مطرح شده در این جلسه برای اعزام کاروان در سالهای آینده مدنظر قرار می گیرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران