ادامه خدمت رسانی به زوار پاکستانی اربعین ادامه خدمت رسانی به زوار پاکستانی اربعین ادامه خدمت رسانی به زوار پاکستانی اربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ادامه خدمت رسانی به زوار پاکستانی اربعین ادامه خدمت رسانی به زوار پاکستانی اربعین ادامه خدمت رسانی به زوار پاکستانی اربعین ادامه خدمت رسانی به زوار پاکستانی اربعین ادامه خدمت رسانی به زوار پاکستانی اربعین

ادامه خدمت رسانی به زوار پاکستانی اربعین

علیرغم گذشت حدود یک ماه از اربعین حسینی، هنوز هم در مرز میرجاوه خادمان در حال خدمت رسانی به زائران پاکستانی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حدود یک ماه از اربعین حسینی گذشته است و مانند کشور عراق، در سیستان وبلوچستان هم مواکب جمع آوری شده و به فکر تجدید قوا و پذیرایی شایسته تر در سال آینده هستند. در عراق دیگر خبری از پیاده روی نجف تا کربلا نیست و زوار طبق روال عادی به زیارت می روند اما شرایط در پایتخت وحدت ایران اسلامی به گونه ای دیگر رقم خورده است.


 
در این استان هنوز شرایط میزبانی فراهم است و خادمان و جوانان پای کار هستند چرا که می دانند زائران پاکستانی که پیش از اربعین میزبانشان بوده اند برای بازگشت هم باید از همین مسیر عبور کنند. از 17 روز قبل از اربعین، سیستان وبلوچستان پر بود از شور حسینی و عطر خادمی که سراسر استان را فرا گرفته بود و همه دلخوش بودند که اگر استان شان حرم و امام زاده ندارد اما می توانند میزبان زائران سرور و سالار شهیدان باشند که همین نیز شد و پذیرایی جانانه ای از زوار مظلوم پاکستانی کردند که در اوج سختی و مشقت با پیمودن کیلومترها راه طاقت فرسا خود را به خاک ام القرای جهان اسلام رسانده بودند.
 
زائران پاکستانی پس از اتمام زیارت در عتبات عالیات بار دیگر به ایران بازگشته و راهی شهرهای زیارتی کشور شده و در قم و مشهد مقدس پابوسی خاندان اهل بیت(ع) می کنند و همین امر موجب می شود تا سفرشان بسیار طولانی تر شود و زمان دقیقی برای بازگشت نداشته باشند.
 
مدت زمان طولانی رفت و برگشت زوار باعث می شود تا موکب هایی که در زمان ورود زوار توسط ستاد مردمی اربعین در استان سیستان وبلوچستان دایر بود تعطیل شده و خود را برای سال آینده مهیا کنند.
 
در این میان اما زوار پاکستانی که برای بازگشت به خانه و کاشانه تنها باید از همین مسیر تردد کنند با مشکلاتی از جمله اسکان موقت و اطعام و... مواجه می شدند. سابقه تجربه چندین ساله تردد زوار در پایتخت وحدت ایران اسلامی موجب شد تا عده ای از جوانان انقلابی و جهادی سیستان وبلوچستان برای اولین بار با راه اندازی موکبی تحت عنوان "شهدای اسلام"، در مسیر بازگشت هم به این زوار مظلوم خدمت رسانی کنند.


 


مسئول این موکب مردمی گفت: موکب شهدای اسلام از زمان بازگشت زوار در مرز میرجاوه دایر شد و به صورت شبانه روزی به زائرانی که وارد مرز می شوند خدمت رسانی می کند.
 
این فرد که علاقه ای برای ذکر نامش نداشت و میخواست گمنام خدمت کند ادامه داد: این موکب توسط جوانان انقلابی استان سیستان وبلوچستان دایر شده و مبالغی که برای پذیرایی از زوار خرج می شود نیز در طول سال توسط همین جوانان پس انداز شده است.


 


 وی تاکید کرد: جوانان انقلابی، هیاتی و مذهبی استان به صورت خودجوش و جهادی در مرز میرجاوه مستقر شده و مشغول خدمت رسانی هستند و این کار را تا زمان اتمام ورود زوار ادامه خواهند داد.



این خادم الحسین(ع) تاکید کرد: در این موکب خدماتی همچون پذیرایی ناهار، شام، میان وعده، چای و شربت و ... انجام می شود که در کنار این موارد توزیع بسته های فرهنگی و اهداء هدیه به کودکان پاکستانی صورت می پذیرد.
 
به گفته مسئول این موکب؛ از زمان آغاز کار این موکب قریب به 80 هزار زائر پس از اکرام و پذیرایی در مرز میرجاوه از کشور خارج شده اند که پیش بینی می شود این روند تا چند روز دیگر ادامه داشته باشد اما تا زمان اتمام ورود، این موکب در مرز مستقر خواهد بود.
 
وی تاکید کرد: به طور میانگین روزانه 6 هزار زائر وارد  مرز میرجاوه می شوند که در بیشتر موارد پس از پذیرایی ناهار و یا شام خاک جمهوری اسلامی ایران را ترک کرده و عازم خانه و کاشانه خود می شوند.
 
این خادم الحسین ادامه داد: نکته قابل توجه دیگر اینجاست که خادمان سایر استان ها نیز در مرز مستقر شده اند و با دایر کردن نانوایی صلواتی و ایستگاه های صلواتی مشغول خدمت رسانی به زوار در مسیر بازگشت هستند. سازمان تبلیغات اسلامی نیز با استفاده از ظرفیت طلاب و روحانیون خود در امر بدرقه زوار و توزیع اقلام فرهنگی فعالیت دارد که امیدواریم مورد قبول واقع شود.




نظرات کاربران