سامانه «سامان» اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور رونمایی شد

سامانه اینترنتی پیگیری مطالبات مؤسسات عضو اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با نام سامان رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، نشست خبری «رونمایی سامانه اینترنتی مطالبات مؤسسات اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور(سامان)» با حضور مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور و جمعی از مدیران گروه نرم‌افزاری تیم‌یار و اصحاب رسانه در سالن جلسات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شد.


در ابتدای جلسه حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور گفت: این اتحادیه به عنوان نماینده مؤسسات قرآنی کشور و به عنوان نقطه اتصال حوزه مردمی با نهادهای حاکمیتی از سال ۸۲ فعالیت خود را با حضور ۱۴ مؤسسه قرآنی ثبت‌شده آغاز کرد. یکی از مهمترین چشم‌اندازهای این اتحادیه ارتقای کمی و کیفی مؤسسات قرآنی است که در حال حاضر بالغ بر پنج‌هزار مؤسسه بدون احتساب شعب آنها به ثبت رسیده‌اند.


وی با تاکید بر اینکه مؤسسات دارای ظرفیت‌های متعددی هستند، افزود: این اتحادیه، ظرفیت‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، نیروی انسانی و ... را داراست که بارها این ظرفیت‌ها در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی، آزموده شده است. زمانی که اتحادیه در حوزه فرهنگی، به مردم تکیه کرده است، توفیقات چشمگیری داشته است.


مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور به اهداف این مرکز اشاره کرد و گفت: از اهداف اساسی اتحادیه از ابتدای تاسیس، ایجاد شبکه‌ای منسجم و تعامل مؤثر بین مؤسسات و دستگاه‌های مرتبط بوده است و از ابتدای تأسیس به منظور شناخت ظرفیت‌های اتحادیه، فعالیت‌هایی مانند انتشار ماهنامه‌ای به نام «اتقان»، تأسیس پایگاه اطلاع‌رسانی و پرتال جامع اتقان و غیره داشته است و تاکنون سعی داشته که رسالت تعامل و تسهیل امور بین مؤسسات و اتحادیه با سایر دستگاه‌ها را به خوبی پیش ببرد.


حسن محمدی ادامه داد: با توجه به رشد تکنولوژی و توسعه فضای مجازی، اتحادیه هم از این قافله عقب نماند و با یک تیم نرم‌افزاری به نام تیم‌یار وارد همکاری شد که بتواند در یک سامانه، تعامل بین مؤسسات و اتحادیه را سهولت بخشد. این شرکت به صورت تخصصی در ارتباط با سامانه‌های ارتباطی و تعاملات فعالیت تخصصی دارد و خوشبختانه فعالیت در حوزه‌های فرهنگی و قرآنی در کارنامه کاری آنان قرار دارد و با شرایط ایده‌آلی با اتحادیه همکاری داشتند که امیدواریم باقیات الصالحاتی برای  مدیران این مجموعه خواهد بود.


محمدی ادامه داد: در این نرم‌افزار که زیرساخت‌های الکترونیکی قوی در اختیار اتحادیه قرار داده است،می‌توانیم بسیاری از موضوعات را در ذیل آن تعریف کنیم. با توجه به اینکه فاز نخست تعاملات در ستاد اتحادیه انجام شده، می‌توان به مزایای آن که کنترل هزینه‌ها اعم از کاهش نیروی انسانی، حذف ارتباطات کاغذی و غیره است، اشاره کرد.


مدیرعامل اتحادیه افزود: در حال حاضر، نرم‌افزار دوره شش‌ماهه آزمایشی خود را گذراند و با رضایت کامل، مراحل را طی کرد و در گام دوم این نرم‌افزار، دسترسی اتحادیه‌های استانی را تسهیل می‌کند. برای فاز بعدی، تعاملات با همه مؤسسات قرآنی کشور از طریق این سامانه وزین ایجاد می‌شود.


وی  به دیگر سامانه‌ای اشاره کرد که در ماه‌های گذشته از سوی این اتحادیه راه‌اندازی شده است و گفت: در ماه‌های گذشته، سامانه‌ای به عنوان شفافیت عملکرد مالی در ذیل سامانه تیم‌یار راه‌اندازی شده است که در حال حاضر فعال و در دسترس است. لازم به ذکر است که با اطلاعاتی که در دست داریم، اتحادیه به عنوان نخستین مرکز قرآنی، همه پرداخت‌ها و دریافت‌ها را به صورت بسیار ریز، شفاف و به‌روز در اختیار مردم قرار داده است.


محمدی به یکی از مهمترین سرمایه‌های مجموعه فرهنگی و مردمی اشاره کرد و گفت: اعتماد عمومی را می‌توان به عنوان یکی از مهمترین سرمایه‌های مجموعه فرهنگی و مردمی دانست که  اتحادیه از قبل این موضوع را مد نظر قرار داده است و حوزه شفافیت مالی به جایگاه اعتماد عمومی کمک‌کننده است که اتحادیه این بازخورد را داشته است.


وی به این سامانه که به عنوان دومین سامانه جامع اتحادیه اشاره کرد و افزود: در این نرم‌افزار بخش‌های متنوعی مانند امور حقوقی و قضایی، امور اعتباری و مالی، تعاملات با دستگاه‌ها و نهادها و سایر موارد در نظر گرفته شده است که از امروز پس از رونمایی همه مؤسسات قرآنی می‌توانند در هر حوزه‌ای از اتحادیه پیگیری کنند و نتیجه را دریافت کنند. به نظر می‌رسد، نقطه عطفی در راستای پیگیری مطابات موسسات قرآنی در زمان کوتاهی صورت گیرد.


وی به یکی از برنامه‌های آینده این مرکز در ذیل این سامانه اشاره کرد و افزود: با توجه به شعار سال مبنی بر رونق تولید، به زودی از سامانه «اشتراک‌گذاری تولیدات و محصولات قرآنی مؤسسات» رونمایی می‌شود.


مجید ناقدی‌نیا، مؤسس شرکت دانش‌بنیان تیم‌یار کیش، درباره چگونگی راه‌اندازی این شرکت گفت: راه‌اندازی سامانه اینترنتی پیگیری مطالبات مؤسسات قرآنی(سامان) فرصتی برای گروه تیم‌یار ایجاد کرد که در یک بستر قرآنی فعالیت مجددی داشته باشد. به دلیل پراکندگی که در نرم‌افزارهای جزیره‌ای در سطح کشور وجود دارد، در سال ۱۳۸۸ تصمیم گرفته شد که تیم‌یار را با حضور کادر فنی متخصص راه‌اندازی کنیم و سپس برنامه‌نویسی یک نرم‌افزار جامع و یکپارچه با همه امکانات آغاز شد.


ناقدی‌نیا با تاکید بر اینکه زیرساخت نرم‌افزار تیم‌یار صددرصد ایرانی است، عنوان کرد: در سطح کشور در برخی از نرم‌افزارهای تولیدی وابستگی بسیاری وجود دارد که گروه نرم‌افزاری تیم‌یار کیش با عرق ملی که دارد، زیرساخت مستقل، بومی و بدون وابستگی کشورهای خارجی را تولید کرده است.


در پایان این نشست، شهرام عندلیبی، مدیر پشتیبانی و آموزش شرکت تیم‌یارکیش گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با ورود به سامانه و تعیین نام کاربری و رمز ورود به بخش‌های مختلف سامان اعم از امور حقوقی و قضایی، امور اعتباری و مالی، دستگاه‌ها و نهادها و سایر موارد مراجعه و برای ثبت درخواست به بخش  درخواست رفته و نامه خود را مکاتبه کنند و سپس در بخش بررسی و پیگیری به پاسخ نامه دسترسی پیدا کنند. در حال حاضر از طریق لینک اتقان می‌توان وارد این نرم‌افزار شد، همچنین امکان نصب اپلیکیشن بر روی تلفن همراه با سیستم اندرویدی مهیا است.


گفتنی است؛ در پایان این نشست از مسئولان و مدیران گروه تیم‌یار کیش از سوی اتحادیه تقدیر و سپس رونمایی  با حضور موسس شرکت و مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت صورت گرفت.


منبع: خبرگزاری ایکنا


| شناسه مطلب: 98461




حسن محمدی قرآن



مطالب مرتبط

نظرات کاربران