طلبگی یک وظیفه و رسالت دینی است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: طلبگی شغل نیست یک وظیفه و رسالت دینی است، رسالت طلبه و روحانی تبلیغ و ابلاغ آموزه‌های دینی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در مراسم عمامه‌گذاری طلاب که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، طلبگی را یک مسئولیت و رسالت دینی خواند و اظهار کرد: طلبگی شغل نیست یک وظیفه و رسالت دینی است، رسالت طلبه و روحانی تبلیغ و ابلاغ آموزه‌های دینی است.


تولیت آستان قدس رضوی طلبگی را سربازی امام زمان(عج) خواند و تصریح کرد: سربازی امام زمان(عج) شرایطی دارد، باید واجد شرایطش باشیم تا امام زمان(عج) ما را به‌عنوان یک سرباز کوچک بپذیرند، اگر عنایت امام زمان(عج) نباشد نمی‌توان خادم دین بود.


وی با تأکید بر اینکه طلبه باید ارتباط معنوی‌اش را با حضرت ولی عصر(عج) به‌صورت مستمر حفظ کند، تصریح کرد: بدون عنایت حضرت امام زمان(عج) هرچقدر هم طلبه تلاش کند به‌جایی نمی‌رسد، وادی طلبگی و سربازی امام زمان(عج) صاحب دارد، اگر انسان می‌خواهد در این وادی پا بگذارد و از برکات این وادی نورانی بهره‌مند شود، باید اجازه صاحب و اذن صاحبش را داشته باشد.


حجت‌الاسلام مروی با ذکر اینکه طلبه و روحانی در موضع‌گیری‌ها و تصمیمات تنها باید وظیفه دینی خود را مدنظر داشته باشد، بیان کرد: ما باید در هر لحظه ببینیم وظیفه‌ دینی ما به‌عنوان یک روحانی و طلبه چیست و تنها همان فعلی را که خداوند از ما انتظار دارد، انجام دهیم.


تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: در تاریخ که نگاه می‌کنیم زندگی بزرگان و علمای دین همواره با سختی‌هایی روبه‌رو بوده است، آنچه را که در رهگذر زندگی طلبگی از دست می‌دهید، خداوند جبران می‌کند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران