دیدار رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت

معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با حضور در محل حوزه نمایندگی فقیه در امور حج و زیارت با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج، امیرسرتیپ دوم مجید فخری معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح پیش از ظهر امروز با حضور در محل حوزه نمایندگی فقیه در امور حج و زیارت با حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کرد.


حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در این جلسه با مهم خواندن عملکرد سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح بر تعامل و همکاری دو سویه تاکید کرد و خواستار افزایش این همکاری‌ها در حوزه حج و زیارت شد.


وی افزود: مسئله جغرافیای حرمین شریفین بسیار مهم است، زیرا با تاریخ اسلام آمیخته شده؛ بنابراین اگر بخواهیم تاریخ اسلام را زنده نگه‌داریم، باید سراغ جغرافیای مکه و مدینه برویم، از این‌رو سازمان جغرافیایی کشور می‌تواند در این خصوص نقش بسزایی ایفا کند.


 سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: اگر بتوانیم تاریخ گذشته اماکن را بدست بیاوریم، برخی از نکات تاریخی مربوط به همین اماکن برای همگان روشن خواهد شد، بنابراین سازمان جغرافیایی برای روشن شدن زوایای اماکن تاریخی اسلام بسیار مهم و تاثیرگذار است و امیدواریم با همکاری‌های دو جانبه با این سازمان در این زمینه گام‌های بسیار خوبی را برداریم.


 دکتر مجید فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح نیز در ابتدای این جلسه گزارشی از آخرین اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در این سازمان ارائه کرد و گفت: ما برای اجرای طرح‌های موردنظرحوزه نمایندگی ولی فقیه در بخش‌های مرتبط با حوزه حج و زیارت آمادگی کامل داریم.


وی افزود: پیشنهاد داریم که یک کارگروه مشترک را تشکیل بدهیم که به صورت مشترک کارهای را انجام دهیم و این همکاری مشترک می‌تواند خیلی سریع شکل بگیرد و کار جدید و جدی را انجام دهیم.


در این نشست که حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد مظلومی معاون فرهنگی، آقای دکتر سیدمحمد حسینی معاون بین‌الملل، آقای محمدحسین خوشنویس معاون توسعه، آقای حسین اسماعیلی مدیر دفتر نظارت و بازرسی بعثه مقام معظم رهبری، دکتر علی‌اکبر ضیایی رئیس پژوهشکده حج و زیارت و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین عسکری مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه قم، آقای دکتر بحیرایی معاون سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، حجت‌الاسلام مرشدی رئیس عقیدتی سیاسی سازمان جغرافیایی، آقای دکتر عباسی معاون هماهنگی سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح حضور داشتند، طرفین هر یک به صورت جداگانه دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را در خصوص نوع همکاری و تعامل سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح کشور و حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت ارائه کردند.


 




نظرات کاربران