۹۲ درصد از تعهدات موکب داران استان مرکزی محقق شد

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: موکب داران استان مرکزی امسال بیش از 92 درصد از تعهدات خود را عملی کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج از اراک، خلیل نجفی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در همایش تجلیل از خادمین حسینی استان مرکزی، اظهار کرد: خوشبختانه اربعین امسال علیرغم همه اقدامات دشمن برای محو این حرکت عظیم و تمدن نوین، در شکوه تمام برگزار شد و موکب داران تمامی شهرستان‌های استان توانستند خدمات خود را هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی افزایش دهند.


وی ادامه داد: خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله از مدت‌ها پیش از فرارسیدن روز اربعین آغاز می‌شود و در نهایت همه این زحمات در روزهای نزدیک اربعین به اسکان و خدمت‌رسانی به زائران ختم می شود. خوشبختانه تمامی خادمان حسینی امسال برای خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم از جان و دل مایه گذاشتند و اتفاق بسیار خوب و ارزنده ای را در سطح استان رقم زدند.


وی با بیان اینکه در ایام اربعین سال جاری بیش از 600 هزار قرص نان بین زائران تقسیم شده است، افزود: گمرک استان امسال اتفاق بسیار خوبی را در راستای خدمت رسانی به زائران رقم زد و این امر قوت قلب خوبی را برای مردم بوجود آورد تا با خستگی کمتر و سرعت بیشتر راهی زیارت امام شهیدان شوند.


نجفی از افزایش تعداد موکب‌های استان مرکزی به 68 عدد در سال جاری خبر داد و گفت: خوشبختانه موکب‌داران استان امسال بیش از 92 درصد از تعهدات خود را عملی کردند و بعضا بیش از توان خود نیز در خدمت زائران امام حسین (ع) بودند.


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی، ترویج فرهنگ حسینی را از اهداف غایی حرکت زائران اربعین حسینی عنوان کرد و افزود: زمینه سازی برای ورود زائران به خاک عراق و ایجاد آمادگی ذهنی برای مردم از اقدامات فرهنگی خوبی بود که امسال به خوبی انجام شد و امیدواریم چنین اقداماتی در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.


گفتنی است در پایان این همایش از موکب داران و خادمان حسینی تقدیر شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران