انتشار نسخه کامل «مصحف تجوید» در عراق انتشار نسخه کامل «مصحف تجوید» در عراق انتشار نسخه کامل «مصحف تجوید» در عراق بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انتشار نسخه کامل «مصحف تجوید» در عراق انتشار نسخه کامل «مصحف تجوید» در عراق انتشار نسخه کامل «مصحف تجوید» در عراق انتشار نسخه کامل «مصحف تجوید» در عراق انتشار نسخه کامل «مصحف تجوید» در عراق

انتشار نسخه کامل «مصحف تجوید» در عراق

نسخه کامل «مصحف رنگی تجوید» به همت مرکز علوم قرآن، تفسیر و چاپ وابسته به بخش معارف انسانی و اسلامی آستان مقدس عباسی منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، نسخه کامل «مصحف رنگی تجوید» به همت مرکز علوم قرآن، تفسیر و چاپ وابسته به بخش معارف انسانی و اسلامی آستان مقدس عباسی منتشر شد.


این مصحف که در آن احکام، علامت‌‌ها و نشانه‌های ویژه علم تجوید به رنگ‌های مختلف بیان شده، به خط «حمید السعدی»، خوشنویس و خطاط عراقی و با مشارکت «سید محمد المشرفای» از دیگر خوشنویسان عراقی کتابت شده است.


شیخ ضیاءالدین الزبیدی، مدیر مرکز علوم قرآن، تفسیر و چاپ وابسته به آستان مقدس عباسی در این باره گفت: این مصحف از سوی چاپخانه «دارالکفیل» آستان عباسی و در قطع وزیری چاپ شده و کاغذ بسیار خوب و با کیفیتی برای چاپ آن استفاده شده است.


وی افزود: این مصحف به خط نسخ کتابت شده است و در آن نشانه‌ها و علامت‌های ویژه علم تجوید به رنگ‌های مختلف مشخص شده‌اند و برای کسی می‌خواهد هنر قرائت و تجوید را به شیوه صحیح و مسلط بیاموزد، نسخه‌ای بسیار مفید محسوب می‌شود.


الزبیدی با بیان این که جلد نخست مصحف تجوید با نظارت کمیته علمی متخصص در زمینه علائم و اشاره‌های ویژه علم تجوید چاپ شده است،‌ عنوان کرد: رنگ‌هایی که در این نسخه به کار رفته، زیبایی و جذابیت‌ آن را بیشتر کرده، خط و اعراب به‌کار رفته در این مصحف نیز بسیار واضح و آسان است و علامت‌هایی رنگی که در پایین صفحات آمده، قاری را در فهم و یادگیری صحیح احکام تجوید کمک می‌کند.


یادآوری می‌شود، مرکز تفسیر، چاپ وعلوم قرآن آستان عباسی پیش از این جلد نخست مصحف تجوید شامل جزء «۳۰» قرآن را همراه با علامت‌‌ها و نشانه‌های ویژه علم تجوید به رنگ‌های مختلف منتشر کرده بود.
مرکز علوم قرآن، تفسیر و چاپ وابسته به آستان مقدس عباسی یکی از مراکز فعال در زمینه علوم قرآنی است که تلاش‌های بسیاری در زمینه نهادینه‌ساختن فرهنگ‌ قرآنی انجام داده است. چاپ نسخه قرآن ویژه آستان مقدس عباسی از جمله فعالیت‌های این مرکز به شمار می‌آید.


 


منبع:وب‌سایت کفیل


| شناسه مطلب: 98499




عراق قرآن



مطالب مرتبط

نظرات کاربران