مرز شلمچه برای تردد زائران عتبات عالیات بازگشایی شد

سرپرست پایانه مرزی شلمچه گفت: تردد زائران عتبات عالیات از مرز بین‌المللی شلمچه پس از وقفه‌ای ۲۰ روزه از امروز از سر گرفته‌ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از ایرنا، میثم فرحانی سرپرست پایانه مرزی شلمچه گفت: تردد زائران عتبات عالیات از مرز بین‌المللی شلمچه پس از وقفه‌ای ۲۰ روزه از امروز شنبه (2 آذرماه) از سر گرفته‌ شد.


وی افزود:در حال حاضر مسافران و زائران ایرانی به صورت انفرادی و یا در قالب کاروان‌های زیارتی می‌توانند از مرز شلمچه به کشور عراق سفر کنند.


فرحانی با بیان اینکه امکان ورود اتباع کشور عراق به ایران از مرز شلمچه وجود ندارد، یادآور شد: اتباع عراقی مقیم ایران می توانند از مرز شلمچه تردد کنند. مرز تجاری شلمچه برای تبادل کالا باز است و مشکلی در صادرات به کشور عراق وجود ندارد.


گفتنی است، از هفتم آبان ماه امسال به دلیل وجود برخی ناآرامی‌ها در کشور عراق و حفظ امنیت جانی زائران ایرانی، مرز بین المللی شلمچه به‌روی زائران بسته شد.


مرز شلمچه در فاصله ۱۵ کیلومتری خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره قرار دارد. در ایام اربعین امسال بیشترین تردد زائران ایرانی به عتبات عالیات در استان خوزستان از مرز بین المللی شلمچه انجام شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران