مرزهای زمینی و دریایی خوزستان برای عزیمت زائران عتبات عالیات بازگشایی‌ شد

مدیرکل سیاسی انتظامی و امور مرزی استانداری خوزستان گفت: مرزهای زمینی و دریایی خوزستان که ماه گذشته به علت بروز ناآرامی های عراق بسته شده‌بود امروز بر روی زائران عتبات عالیات بازشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از ایرنا، رضا نجاتی روز شنبه در گفتگوی خبری افزود: با هماهنگی های انجام شده با مسئولان مرزی عراق، پایانه مسافری مرز زمینی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز، پایانه مسافری شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر و مرز دریایی خرمشهر (اروندرود) برای تردد زائران ایرانی عتبات عالیات بازگشایی شده‌است.


وی گفت: کاروان های زیارتی و زائرانی که قصد دارند به صورت انفرادی به شهرهای مقدس عراق سفر کنند، می‌توانند با داشتن روادید و گذرنامه معتبراز طریق مرزهای زمینی و دریایی خوزستان به عراق عزیمت ‌کنند.


مدیرکل سیاسی انتظامی و امور مرزی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه مرزهای زمینی و دریایی (مسافری) خوزستان اوایل آبان ماه به دنبال بروز ناآرامی ها در برخی شهرهای عراق دراقدامی احتیاطی و ملاحظات امنیتی بسته شده بود اظهار داشت: هم اکنون وضعیت شهرهای عراق به خصوص شهرهای مقدس این کشورعادی است و خطری شهروندان ایرانی را تهدید نمی‌کند.


به دنبال بروز ناآرامی های سیاسی در برخی شهرهای عراق، وزارت امور خارجه کشورمان از هموطنان وعموم زائران عتبات عالیات خواسته بود سفرهای خود را تا بهبود شرایط امنیتی درعراق به تعویق ‌بیندازند.


نجاتی افزود: با وجود بستن مرزهای زمینی و دریایی خوزستان بر روی زائران ایرانی، صادرات کالا به عراق در این مدت نه تنها قطع نشد بلکه روندی صعودی پیدا کرد.


اربعین امسال بیش از ۱.۲ میلیون زائر از مرزهای چذابه و شلمچه به شهرهای مقدس عراق مشرف شدند.


مرزهای مشترک زمینی و دریایی خوزستان با عراق از تیرماه ۱۳۸۲ پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق برای صادرات کالا به عراق و در مهرماه همان سال برای عزیمت زائران عتبات عالیات باز شد تا انتظار چند دهه هموطنان برای زیارت حرم های مطهر امامان معصوم (ع) محقق شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران