کتاب «امام علی(ع) جانشین رسول‌الله(ص)» منتشر شد

«امام علی(ع) جانشین رسول‌الله(ص)» عنوان اثری است که به تازگی از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر و روانه بازار نشر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، کتاب «جانشینی حضرت محمد(ص)» از ویلفرد مادلونگ، خاورپژوه آلمانی است که در سال 1386 توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی ترجمه و چاپ شده است. کتاب «امام علی(ع) جانشین رسول الله(ص)» نقدی بر این اثر است.
اثر «امام علی(ع) جانشین رسول‌الله(ص)» توسط حسین عبدالمحمدی دانشیار جامعه المصطفی و اسدالله رحیمی به رشته تحریر در آمده است. این کتاب با نقل قول مستقیم از ویلفرد مادلونگ نویسنده کتاب «جانشینی حضرت محمد(ص)» و بررسی نوشتار وی به شیوه جدال احسن نوشته شده است.
نوشتار حاضر در شش بخش و 265 صفحه مطابق با کتاب جانشینی حضرت محمد(ص) تنظیم شده و سیر حوادث در زمان بعد رسول خدا(ص) را به تفکیک عصر هر یک از خلفا واکاویده است.
مطالعه تاریخ اسلام آن هم اگر تنها با تکیه بر منابع اهل سنت باشد مولّد شبهات بسیاری در ذهن دین‌پژوهان خواهد بود که منتج به استدلال‌های نامعتبر می‎شود، از این رو وجود نقدهای جامع و منصفانه نظیر کتاب «امام علی علیه‌السلام جانشین رسول‌الله(ص)» ضروری به نظر می‌رسد.
بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با ترجمه آثار فاخر دین‌پژوهان شهیر سعی در گفتمان‌سازی آموزه‌های اسلامی دارد و کتاب مذکور قدمی دیگر در این راه مبارک است.


منبع: آستان نیوز




مطالب مرتبط

نظرات کاربران