دیدار وزیرمشاور رئیس جمهور افغانستان با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار وزیرمشاور رئیس جمهور افغانستان با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار وزیرمشاور رئیس جمهور افغانستان با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدار وزیرمشاور رئیس جمهور افغانستان با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار وزیرمشاور رئیس جمهور افغانستان با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار وزیرمشاور رئیس جمهور افغانستان با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار وزیرمشاور رئیس جمهور افغانستان با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار وزیرمشاور رئیس جمهور افغانستان با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت

دیدار وزیرمشاور رئیس جمهور افغانستان با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت

وزیرمشاور رئیس جمهور افغانستان درامور اقوام وقبایل که به تهران سفر کرده است امروز با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیدار گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در این دیدار وحیدالله سباوون وزیرمشاور رئیس جمهور افغانستان درامور اقوام وقبایل و حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره راهکارهای همکاریهای مشترک برای ارائه خدمات به زائران افغانستانی در حوزه حج وعتبات عالیات تبادل نظرکردند.


سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه میلیون ها تبعه افغانستانی در خارج از این کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنند و درخواست اعزام به حج دارند، پیشنهاد کرد که اختصاص سهمیه به این افراد در تعاملات مسئولان حوزه حج افغانستان با عربستان مطرح شود.


وی افزود: اعزام زائرانی که در گذشته برای رفتن به حج تمتع در ایران ثبت نام کرده اند بیش از 12 سال دیگر طول خواهد کشید و ما نیز با توجه به حضور میلیون ها ایرانی در خارج از کشور و عدم ثبت نام آنها، درخواست هایی دراین رابطه داریم و طرف عربستانی باید راهکار مناسب برای اختصاص سهمیه به این افراد را بیاندیشد. 


نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت همچنین با اشاره به اینکه با استفاده از راهکارهای قانونی حضورسالانه دهها هزار نفر از اتباع افغانی مقیم ایران در مراسم اربعین تسهیل شده است، افزود: سالانه شماری از کاروان های زائران افغانستانی نیز به صورت ترانزیت با عبور از خاک جمهوری اسلامی ایران به عتبات عالیات مشرف می شوند.


دراین دیدار وزیرمشاور رئیس جمهور افغانستان درامور اقوام وقبایل با اشاره به مشترکات تاریخی و فرهنگی دو کشور تصریح کرد: ایران و افغانستان دو کشور برادر و همسایه هستند و ما به انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ اسلامی علاقه خاصی داریم و خواستار تداوم همکاری ها با یکدیگر هستیم.


وی با اشاره به پیشرفت های کشورمان در زمینه های مختلف در دهه های گذشته با هدایت مقام معظم رهبری، افزود: ایرانیان برادران ما هستند و ما خواستار بهره مندی از تجربیات ایران اسلامی هستیم و کمک های شما را در دوران جهاد و بعد از آن فراموش نخواهیم کرد.


بر پایه این گزارش، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز کشور و ملت افغان را زخم خورده آمریکا و شوری سابق دانست و ابراز امیدواری کرد که مسئولان، گروههای اسلامی و مردم این کشور با همفکری و حل اختلافات خود و عمل به دستورات اسلامی فردای بهتری را برای کشورشان رقم بزنند.


حجت الا سلام والمسلمین نواب با اشاره به تاکید اسلام بر یکپارچگی، اتحاد و برادری، اظهار داشـت: استکبار با اختلاف افکنی و برادرکشی میان مسلمانها  در برخی کشورهای اسلامی و شمال آفریقا، بدنبال تجزیه کشورهای اسلامی است تا بتواند آنها را تحت سلطه خود درآورد و مسلمان ها و از جمله برادران افغان با عمل به دستورات اسلامی می توانند این توطئه را خنثی کنند.


وی از وزیرمشاور رئیس جمهور افغانستان درامور اقوام وقبایل خواست با حضور دربین اقوام و قبایل مختلف افغان براتحاد و همدلی تاکید و یادآور شود همانطور که قرآن کریم فرموده است: " وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا" اعتصام به خدا موجب پیروزی و سرافرازی خواهد شد و در صورتی که مقابل هم قرار گیرند همه ضرر خواهند کرد.


 




نظرات کاربران