درخواست مرجعیت عراق از تظاهرکنندگان برای بیرون راندن افراد مخرب درخواست مرجعیت عراق از تظاهرکنندگان برای بیرون راندن افراد مخرب درخواست مرجعیت عراق از تظاهرکنندگان برای بیرون راندن افراد مخرب بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
درخواست مرجعیت عراق از تظاهرکنندگان برای بیرون راندن افراد مخرب درخواست مرجعیت عراق از تظاهرکنندگان برای بیرون راندن افراد مخرب درخواست مرجعیت عراق از تظاهرکنندگان برای بیرون راندن افراد مخرب درخواست مرجعیت عراق از تظاهرکنندگان برای بیرون راندن افراد مخرب درخواست مرجعیت عراق از تظاهرکنندگان برای بیرون راندن افراد مخرب

درخواست مرجعیت عراق از تظاهرکنندگان برای بیرون راندن افراد مخرب

پس از اقدامات مخرب افرادی در اعتراضات اخیرعراق، مرجعیت عالی عراق امروز (جمعه) از شرکت‌کنندگان در تظاهرات‌های مسالمت آمیز خواست تا صفوف خود را مشخص کرده و افراد مخرب را بیرون برانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از سومریه نیوز، آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجعیت عالی عراق روز جمعه در پیامی که توسط عبدالمهدی الکربلائی در خطبه نماز جمعه در کربلا ایراد شد، تاکید کرد: این مردم هستند که باید گزینه اصلح را انتخاب کنند.


آیت الله سیستانی در پیام خود آورده است: دشمنان و دست‌نشانده‌هایشان برای گسترش آشوب و جنگ داخلی و بازگشت دیکتاتوری برنامه ریزی می‌کنند.


مرجعیت عالی عراق همچنین بر حرام بودن تعدی به شرکت‌کنندگان در تظاهرات‌های مسالمت آمیز تاکید کرد.


آیت‌الله سیستانی تاکید کرده است: از پارلمان خواسته می‌شود تا در تصویب بسته‌ای از قوانین انتخاباتی به منظور برگزاری انتخابات ، تسریع کند.


بدنبال پیام مرجعیت عراق و حوادث ماههای گذشته در این کشور «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر عراق روز جمعه (8 آذر) اعلام کرد که استعفای خود را تقدیم پارلمان این کشور خواهد کرد.


شهرهای نجف، ناصریه (مرکز استان ذی‌قار) و کربلا طی چند روز گذشته شاهد درگیری و حوادث متشنجی بود. مقامات محلی در استان نجف و استان صلاح‌الدین (غرب) به دلیل این حوادث و کشته و زخمی شماری از معترضان و نیروهای امنیتی سه روز عزای عمومی اعلام کرده‌اند.


مرجعیت عراق تصریح کرد: با توجه به شرایط دشواری که کشور شاهد آن است و آن ناتوانی آشکاری که در تعامل گروه‌های ذی‌ربط با تحولات دو ماه اخیر و ناتوانی در تضمین حقوق و ممانعت از ریختن خون‌ها نمود پیدا کرده است، از پارلمان که دولت از آن شکل گرفته است، خواسته می‌شود تا در گزینه‌های خود در این خصوص تجدید نظر کرده و بر اساس منافع عراق رفتار کند.




نظرات کاربران