عربستان اظهارات تهدیدآمیز مقام سعودی علیه ایران را «نادرست و بی اساس» خواند عربستان اظهارات تهدیدآمیز مقام سعودی علیه ایران را «نادرست و بی اساس» خواند عربستان اظهارات تهدیدآمیز مقام سعودی علیه ایران را «نادرست و بی اساس» خواند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عربستان اظهارات تهدیدآمیز مقام سعودی علیه ایران را «نادرست و بی اساس» خواند عربستان اظهارات تهدیدآمیز مقام سعودی علیه ایران را «نادرست و بی اساس» خواند عربستان اظهارات تهدیدآمیز مقام سعودی علیه ایران را «نادرست و بی اساس» خواند عربستان اظهارات تهدیدآمیز مقام سعودی علیه ایران را «نادرست و بی اساس» خواند عربستان اظهارات تهدیدآمیز مقام سعودی علیه ایران را «نادرست و بی اساس» خواند

عربستان اظهارات تهدیدآمیز مقام سعودی علیه ایران را «نادرست و بی اساس» خواند

سفارت عربستان سعودی در مصر با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که اظهارات تهدیدآمیز یکی از مقام‌های این کشور علیه ایران «نادرست و بی اساس» است!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از قدس آنلاین، سفارت عربستان سعودی در مصر با صدور بیانیه ای مدعی شد که اظهارات منتسب به سفیر این کشور در قاهره پیرامون اوضاع عراق و حمله چهارشنبه شب به کنسولگری ایران در نجف اشرف «نادرست و بی اساس است».


در این بیانیه آمده است: «خبر مربوط به گفت‌وگوی اسامه بن احمد نقلی سفیر و نماینده دائم عربستان در اتحادیه عرب نادرست و بی اساس است، زیرا او ظرف روزهای گذشته با هیچ رسانه مصری یا خارجی مصاحبه نکرده است».


این در حالی است که روزنامه مصری «انباء الیوم» روز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که سفیر عربستان در قاهره در گفت‌وگو با این روزنامه، مقامات تهران را تهدید کرد که با حوادثی به مراتب بدتر از حمله به کنسولگری ایران در نجف اشرف روبرو خواهند شد.


اما سفارت عربستان سعودی در قاهره با تکذیب خبر این مصاحبه، انتشار چنین سخنانی را مایه تأسف خواند و مدعی شد که این اظهارات با سیاست عربستان در احترام به حاکمیت و استقلال کشورها و دخالت نکردن در امور داخلی آنها درتضاد است!


سفارت عربستان در ادامه این بیانیه خواستار رعایت دقت و اعتبار (صحت و سقم) اخبار شد.


اما روزنامه مصری «انباء الیوم» به نقل از اسامه بن احمد نقلی نوشت که وی ضمن تکرار اتهامات همیشگی کشورش علیه ایران مدعی شد که مقامات تهران با حمایت از «شبه‌نظامیان در یمن» منطقه را بی‌ثبات می‌کنند. او همچنین ادعا کرد که «ایران از طریق تجهیز شبه‌نظامیان خود در یمن و دخالت در امور داخلی کشورهای مجاور مثل عراق و لبنان در بی ثبات سازی منطقه نقشی اساسی» ایفا می کند.


در این گفتگو، سفیر عربستان همچنین در واکنش به حمله افراد ناشناس به کنسولگری ایران در نجف اشرف و آتش زدن آن، به رویدادی مشابه که برای سفارت سعودی در تهران رخ داد، اشاره کرد و مدعی شد: «آنچه دیشب برای کنسولگری ایران در نجف رخ داد، پیامد چیزی است که رژیم ایران مرتکب شده و آنها باید منتظر اقدام های بیشتری باشند. آنچه بعدها رخ خواهد داد، کمتر از حادثه کنونی نخواهد بود». 


این دیپلمات سعودی که کشورش به تازگی پس از بیست و پنج سال قطع روابط با عراق، سفارت خود در بغداد را بازگشایی کرد، مدعی شد که عراق باید «از دست ایران نجات یابد» و گفت: «آماده هرگونه کمک به عراق برای رهایی ملت این کشور از شر ایران و نفوذش هستیم». 


گفتنی است که شامگاه چهارشنبه گروهی از مهاجمان نقابدار به کنسولگری ایران در نجف حمله کرده و بخش‌هایی از آن را به آتش کشیدند.


منابع محلی می گویند که مهاجمان نقابدار گروهی از آشوبگران حرفه‌ای بوده‌اند که با برنامه‌ای از پیش تعیین‌شده دست به این حمله زده اند.


| شناسه مطلب: 98553




عربستان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران