اربعین باید جنبه گفتمانی فرهنگی پیدا کند اربعین باید جنبه گفتمانی فرهنگی پیدا کند اربعین باید جنبه گفتمانی فرهنگی پیدا کند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اربعین باید جنبه گفتمانی فرهنگی پیدا کند اربعین باید جنبه گفتمانی فرهنگی پیدا کند اربعین باید جنبه گفتمانی فرهنگی پیدا کند اربعین باید جنبه گفتمانی فرهنگی پیدا کند اربعین باید جنبه گفتمانی فرهنگی پیدا کند

اربعین باید جنبه گفتمانی فرهنگی پیدا کند

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با تاکید بر اینکه اربعین باید جنبه گفتمانی فرهنگی پیدا کند، گفت: خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از خبرگزاری فارس، سردار حسین معروفی در آیین بین المللی تجلیل از فعالان عرصه اربعین حسینی اظهار کرد: حرکت بزرگ اربعین حسینی مقدمه ظهور امام زمان (عج) محسوب می‌شود و شرکت در آن همت و قسمت نیست بلکه این کار بزرگ، یک دعوت است.


وی تصریح کرد: امروز شما (خادمان و فعالان اربعین حسینی) ایستادگان مقابل دشمن خداوند هستید و از فرهنگ اصیل و غنی مکتب وحی، اسلام و ائمه (ع) مواظبت می‌کنید.


فرمانده سپاه نینوا استان گلستان اربعین را مانور بزرگ مسلمانان به ویژه شیعیان و مقدمه ظهور دانست.
وی با بیان اینکه دشمن تاب و توان ندارد حوزه قدرت اربعین را بگیرد، گفت: برای دشمن سخت است که شیعیان لبنان، عراق و ایران با هم ترکیب شوند.


فرمانده سپاه نینوا استان گلستان اربعین را زنده نگه داشتن حقیقت دین، آرامش‌دهنده همه دل‌های بی‌قرار و مرده و اراده فولادین در راه حق خواند و ابراز کرد: اربعین به ما می‌فهماند نسبت به امام خویش معرفت داشته باشیم و در معرفت آن ذوب شویم.


معروفی تاکید کرد: امروز حرکت بزرگ اربعین حسینی، زیباترین فعل و اقدام  در امور فرهنگی ماندگار است که باید با تحلیل، دقت و بدون حاشیه آن را دنبال کنیم.
وی با تاکید بر اینکه اصل اربعین باید جنبه گفتمانی فرهنگی به خود پیدا کند، یادآور شد: حفظ و ارتباط با موکب‌ها و مردم عراق جزو اصول است گرچه دشمنان نمی خواهند این مهم اتفاق بیفتد اما تحقق آن نیاز جدی ما است.


وی بر ضرورت کمک، گسترش موکب‌ها و فعال‌سازی کاروان‌ها و کاروان‌داری با نگاه به جوان تاکید کرد و متذکر شد: امسال 40 هزار نفر از گلستان به اربعین حسینی رفتند که نسبت به سال گذشته با رشد بیش از دو برابری همراه بوده است.
فرمانده سپاه نینوا استان گلستان تاکید کرد: اربعین بهترین نقطه برای کار کردن روی قشرهای خاکستری است چراکه در این رویداد مسائل سیاسی و جناحی جایگاهی ندارد.


معروفی بر لزوم حفظ مردمی بودن اربعین حسینی تاکید کرد و گفت: علت ماندگاری عاشورا مردمی بودن است و اربعین نیز باید مردمی شود و کمک‌ها، گردانندگان و جهت‌دهی آن با مردم باشد.
وی با بیان اینکه امروز وهابیت دشمن اسلام واقعی است و نمی‌گذارد بین شیعه و سنی وحدت ایجاد شود، خاطرنشان کرد: افتخار ما آن است که ملیت‌های مختلف به ویژه اهل سنت با عشق به زیارت اربعین حسینی می‌روند.


فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با بیان اینکه در موکب‌داری باید از ظرفیت جوانان خواهر و برادر استفاده شود، افزود: آینده انقلاب اسلامی به دست جوانان است و خوب است جوانان مروج فرهنگ غنی و ماندگار اسلام و اهل بیت (ع) باشند.
معروفی به مشارکت ایرانی‌ها و عراقی‌ها در موکب‌داری اربعین حسینی اشاره کرد و یادآور شد: در برپایی موکب‌ها باید به برخی نکات توجه شود، برای مثال باید توجه شود که جانمایی و مکان‌یابی موکب‌ها باید چگونه باشد، در موکب‌ها باید ادب و بصیرت را زیاد کرد یا کیفیت را؟
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری اصرار دارند به مدیریت عراق و مردم این کشور در اربعین حسینی توجه کنیم.


فرمانده سپاه نینوا استان گلستان تصریح کرد: اگر در کنار خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی، پیوست فرهنگی نداشته باشیم مشکل داریم، در این رویداد بزرگ باید فرهنگ انقلاب، فرهنگ مقاومت و فرهنگ شهیدان را ترویج کنیم.


معروفی بیان کرد: کار فرهنگی به معنای تغییر نگرش است و باید در راستای انجام کار فرهنگی ماندگار گام برداریم.


| شناسه مطلب: 98584




اربعین گلستان



مطالب مرتبط

نظرات کاربران