دیجیتالی‌شدن کامل مراحل ثبت‌نام حج در هند دیجیتالی‌شدن کامل مراحل ثبت‌نام حج در هند دیجیتالی‌شدن کامل مراحل ثبت‌نام حج در هند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیجیتالی‌شدن کامل مراحل ثبت‌نام حج در هند دیجیتالی‌شدن کامل مراحل ثبت‌نام حج در هند دیجیتالی‌شدن کامل مراحل ثبت‌نام حج در هند دیجیتالی‌شدن کامل مراحل ثبت‌نام حج در هند دیجیتالی‌شدن کامل مراحل ثبت‌نام حج در هند

دیجیتالی‌شدن کامل مراحل ثبت‌نام حج در هند

هند نخستین کشور در جهان است که از سال آینده تمام خدمات حج را به صورت صد در صد دیجیتالی ارائه خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، «مختار عباس نقوی»، وزیر امور اقلیت‌های هند پس از امضای توافقنامه حج ۲۰۲۰ با «صالح بن طاهر بنتن» وزیر حج و عمره عربستان در مکه،‌ اعلام کرد از سال آینده همه مراحل سفر حجاج هندی به صورت دیجیتالی انجام خواهد شد.  


نقوی گفت: برنامه‌های حج از ثبت‌نام، صدور ویزا، پرتال حج، نرم افزار تلفن همراه حج با عنوان «ای مسیحا» (e-Mesiha)، خدمات بهداشتی، اقامتی و غذاخوری در مکه و مدینه و برچسب‌گذاری الکترونیکی کالاها به صورت دیجیتالی انجام خواهد شد.


وی افزود: برای حجاج هندی برچسب‌های دیجیتالی از سوی شرکت‌های هواپیمایی تهیه شده که زائران می‌توانند با استفاده از آن در مکه و مدینه اطلاعات محل اقامت و نوع وسایل حمل و نقل مخصوص خود را دریافت کنند.


به گفته نقوی،‌ علاوه بر این، آنها این امکان را خواهند داشت تا از طریق سیم کارت تلفن همراه خود به برنامه موبایل حج وصل شوند تا آخرین اطلاعات راجع به حج در مکه و مدینه را دریافت کنند.


وی تصریح کرد: دولت هند، کنسولگری هند در جده، دولت عربستان سعودی و سایر نهادهای ذیربط برای موفقیت و ارائه تسهیلات بهتر حج ۲۰۲۰ همکاری می‌کنند.


وزیر امور اقلیت‌های هند همچنین گفت که حدود ۱۵ هزار درخواست ثبت‌نام حج از منطقه جامو و کشمیر به صورت آنلاین دریافت شده است.


ایکنا


| شناسه مطلب: 98598




هندوستان حج



نظرات کاربران