به زودی پروژه صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف تکمیل می شود به زودی پروژه صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف تکمیل می شود به زودی پروژه صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف تکمیل می شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
به زودی پروژه صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف تکمیل می شود به زودی پروژه صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف تکمیل می شود به زودی پروژه صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف تکمیل می شود به زودی پروژه صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف تکمیل می شود به زودی پروژه صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف تکمیل می شود

به زودی پروژه صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف تکمیل می شود

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی، از اتمام پروژه صحن حضرت زهرا (س) در حرم حضرت علی (ع) در نجف اشرف تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از شبستان، محمد صفری، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: با توجه به اینکه ترمیم و مقاوم سازی و توسعه صحن و سرا و گنبد حرم ها در عتبات عالیات در دستور کار این ستاد قرار دارد، از ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در حرم حضرت علی (ع) در نجف اشرف بعنوان بزرگترین پروژه نام برد.


وی با بیان اینکه صحن حضرت فاطمه (س) با مساحتی بالغ بر 60 هزار متر مربع یکی از مهم ترین بخش های توسعه و ساماندهی فضای حرم مطهر علوی به شمار می رود که شامل چهار طبقه و دارای چندین رواق بزرگ است، افزود: این پروژه در ضلع غربی حرم مطهر در حال اجراست و تا آرامگاه صافی صفا و مقام امام زین العابدین(ع) امتداد دارد.


صفری با بیان اینکه حدود 110 هزار متر مربع فضای زیارتی و صحن و مابقی فضاهای جانبی است، اظهارداشت: بخش زیارتی این پروژه به اتمام رسیده ‌و بخش غیر زیارتی نیز تا پایان سال به اتمام می‌رسد.


وی از کمک 6 میلیارد و 200 میلیون تومانی و اهدای چهارکیلو طلا از سوی مردم استان به ستاد بازسازی عتبات عالیات خبر داد و گفت:  حدود پنج میلیارد تومان از کمک های جمع آوری شده و نیمی از طلاهای اهدایی، صرف پروژه صحن حضرت فاطمه زهرا (س) شده است.


رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی  بیان کرد: هزارو 700 مترمربع از صحن و سرای این صحن به همت کمک های مردمی خراسان شمالی ساخته شده است.


صفری یکی دیگر از پروژه های مهم اجرایی در عتبات عالیات را ساخت صحن امام محمدباقر(ع) در حرم کاظمین معرفی کرد و گفت: این پروژه قرار است با همکاری استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم و با اعتبار 200 میلیارد تومان آغاز شود. 


وی با بیان اینکه پروژه بزرگ دیگری که در دست اجرا داریم پروژه صحن حضرت زینب (س) در ضلع جنوب غربی حرم امام حسین (ع) در کربلا‌ست، گفت: این طرح کار بزرگی است که در واقع توسعه حرم امام حسین (ع) است.


رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی بیان کرد: این پروژه در 5 هکتار زمین اجرا می‌شود که بخش‌های مختلفی دارد و در واقع این منطقه همان تل زینبیه و محل کارزار امام حسین (ع) با دشمنان است.


صفری، میزان تعهد استان طی امسال برای کمک به بازسازی عتبات عالیات را یک میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون 650 میلیون تومان کمک نقدی و 40 گرم طلا جمع آوری شده ضمن اینکه 22 استادکار هم به عتبات عالیات اعزام شده اند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران