کتاب «پیاده با عشق» در اردبیل رونمایی شد کتاب «پیاده با عشق» در اردبیل رونمایی شد کتاب «پیاده با عشق» در اردبیل رونمایی شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کتاب «پیاده با عشق» در اردبیل رونمایی شد کتاب «پیاده با عشق» در اردبیل رونمایی شد کتاب «پیاده با عشق» در اردبیل رونمایی شد کتاب «پیاده با عشق» در اردبیل رونمایی شد کتاب «پیاده با عشق» در اردبیل رونمایی شد

کتاب «پیاده با عشق» در اردبیل رونمایی شد

کتاب «پیاده با عشق» سفرنامه «سیدصادق سیدی» از پیاده‌روی اربعین، طی مراسمی در حوزه هنری اردبیل رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، امیر رجبی، رئیس حوزه هنری استان اردبیل، در آئین رونمایی از کتاب «پیاده با عشق» که به همت حوزه هنری استان و انجمن اهدای عضو ایرانیان در سالن استاد جابر عناصری در اردبیل برگزار شد، گفت: این کتاب حکایت سفر سیدصادق سیدی به کربلا در قالب پیاده‌روی اربعین حسینی است و به‌عنوان یک کار ماندگار و ارزشمند، از او به‌یادگار خواهد ماند.
وی افزود: شاید در این کتاب همه چیز سریع گزارش شده است، اما سیدی نشان داده که ظرفیت لازم را دارد و از این رو امیدواریم شاهد آثار دیگری از این پزشکِ عکاسِ فرزندِ جبهه و جنگ باشیم.
مجید محمدغریبانی، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در این باره گفت: خرسندیم که انجمن توانسته گستره فعالیت خود را در برنامه‌های مختلف علمی- فرهنگی توسعه دهد.
مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اضافه کرد: سیدی از اساتید خوب انجمن اهدای عضو ایرانیان بوده و کارهای علمی، پژوهشی و فرهنگی بسیاری انجام داده است که امیدواریم بر همین سیاق ادامه دهد، کما اینکه کتاب‌هایی در این حوزه، از جمله خانواده‌های ایثارگر اهدای عضو داریم که در سا‌ل‌های آینده کار تدوین و چاپ آنها به انجام خواهد رسید.
حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل نیز تصریح کرد: از اسم کتاب حاضر معلوم است که نویسنده محو موضوع شده و خودِ عمل را برای نام آن انتخاب کرده است.
وی افزود: حدود سال 1368 در حوزه علمیه کتاب‌های متعددی درباره کربلا و حماسه سیدالشهدا مطالعه کرده بودم و امروز با نگاهی گذرا به این کتاب متوجه می‌شوم که نگارش در شرایط جدید از چه عشقی حکایت دارد.
ستوده با بیان اینکه هر کس برای نجات خود و جامعه گامی بردارد، در مسیر هدف سیدالشهدا قرار گرفته است، ادامه داد: شرافت به ظاهر و سابقه نیست، به آگاهی و درک است و این موضوع در بحث اربعین به عنوان مهم‌ترین بحث عاطفی مقدس استفاده می‌شود؛ چرا که هیچکس اربعین ندارد، خاص امام حسین (ع) است و از این رو این کلمه قداست دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اضافه کرد: در کنار به تصویر کشیده شدن آغاز تا پایان سفر، بخشی از این کتاب به اربعین و تاریخچه آن، همچنین بحث تاریخی بنای حرم اختصاص یافته است.
نویسنده کتاب پیاده با عشق نیز اظهار کرد: سفر به زندگی عشق و امکان تجربه‌های جدید می‌دهد و در سفرنامه‌نویسی نیز چیزی را که از زاویه دید خود کشف کرده‌ای با دیگران به اشتراک می‌گذاری.
وی افزود: من نه عکاسم نه نویسنده، اما هر دو را دوست دارم؛ از این رو هر جا فرصت داشته باشم به این دو می‌پردازم.
سیدی اذعان کرد: این کتاب حاصل نوشته‌هایی است که در سفر به کربلا در جریان پیاده‌روی اربعین هر جا و هر وقت فرصتی دست داد، بر کاغذ آورده بودم؛ بعدها که تصمیم به چاپ آن گرفتم، برخی بخش‌های آن را حذف کردم و از این رو متن حاضر، یک دوم و عکس‌ها نیز یک چهارم موجودی است.
وی درباره اینکه چرا عشق را در عنوان کتاب آورده توضیح داد: در کتاب «حج» دکتر علی شریعتی، زیباترین عبادت، طواف است، چون حول محور خدا می‌چرخی و فاصله‌ات با کعبه به اندازه یک شعاع مشخص است؛ اما نکته جالب این است که خارج از این محور «فرد» محسوب می‌شوی و وقتی وارد حوزه می‌شوی، از جمع هستی!
این نویسنده ادامه داد: جمع مثل مغناطیسی ما را به درون خود کشید، که در واقع، همان جاذبه عشق است و از خانه‌های واقع در مسیر نیز می‌شد دید که این عشق تازه به‌وجود نیامده، بلکه از قبل بوده و قدمت طولانی دارد.
بنا بر این گزارش، شعرخوانی نوری دودَران، خوانش متن ادبی «نیاز قلم به عشق» از سوی شکیبا و پخش کلیپی با موضوع اهدای عضو، از دیگر بخش‌های آئین رونمایی از کتاب «پیاده با عشق» بود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران