نیاز به تبلیغ صحیح دین متناسب با درک جوانان داریم نیاز به تبلیغ صحیح دین متناسب با درک جوانان داریم نیاز به تبلیغ صحیح دین متناسب با درک جوانان داریم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نیاز به تبلیغ صحیح دین متناسب با درک جوانان داریم نیاز به تبلیغ صحیح دین متناسب با درک جوانان داریم نیاز به تبلیغ صحیح دین متناسب با درک جوانان داریم نیاز به تبلیغ صحیح دین متناسب با درک جوانان داریم نیاز به تبلیغ صحیح دین متناسب با درک جوانان داریم

نیاز به تبلیغ صحیح دین متناسب با درک جوانان داریم

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن با اشاره به اینکه نمی‌توان با زور و جبر جوانان و دانشجویان را به دین، قرآن و مفاهیم قرآنی علاقه‌مند کرد، تأکید کرد: به تبیین و تبلیغ صحیح متناسب با نیاز و درک جوانان نیاز داریم، چرا که در پایان انتخاب‌گر مسیر سعادت یا شقاوت دانشجوست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام محمدصادق یوسفی‌مقدم رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم در گفتگو با ایکنا، اظهار کرد: قرآن کتاب هدایت و تربیت است و از راه‌های انس با این کتاب مقدس، قرائت روزانه و مستمر است که انسان را با بخشی از مفاهیم آن آشنا می‌کند.


وی افزود: می‌توان در آیات قرآن تدبر و تأمل کرد و حتی به تفاسیر برای فهم بیشتر آن مراجعه کرد تا پیام آیات را بفهمیم و نکات آن را استخراج کنیم.


وی با اشاره به اینکه باید با قرائت روزانه و تدبر در آیات قرآن پیام‌های آن را به دست آورد و به آن عمل کرد، ادامه داد: دانشجویان و جوانان مسلمان می‌توانند قرآن را موضوعی قرائت کنند یا نیاز و مسئله‌ای را که برایشان به وجود آمده به قرآن عرضه کنند و پاسخ آن را قرآن دریافت کنند. البته در این میان نیاز به راهنما و استاد دارند که راه پاسخ‌یابی از قرآن را به دانشجویان آموزش دهد.


این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: باید اساتید دانشگاه در راستای جذب دانشجویان به قرآن تلاش بیشتری کنند و خودشان به پاسخ‌یابی نیازهای امروز از قرآن، اصول صحیح قرائت قرآن و درک مفاهیم آن مسلط باشند تا تعابیر ناصحیح و نامعقول در باب فرمایش قرآنی نداشته باشند و بتوانند به خوبی پاسخگوی سؤالات و شبهات دانشجویان باشند. لازم است هر چه بیشتر در اشاعه فرهنگ دینی و قرآنی با توجه به مضامین عالی قرآنی همت گماریم و از انحراف جوانان به سمت مسائل کاذب جلوگیری کنیم.


رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم گفت: امروزه ما در محیط و شرایطی قرار داریم که فضای مجازی با تبلیغات و جاذبه‌های زیاد جوانان را به سمت‌وسوی خودش می‌کشاند و اساتید و علما باید این فضا را برای دانشجویان و جوانان تبیین کنند تا دانشجویان با تفکر و تعقل در این فضاها ورود کنند و بهره درست از آن ببرند.


وی با تأکید بر اینکه نمی‌توان با زور و جبر جوانان و دانشجویان را به دین، قرآن و مفاهیم قرآنی علاقه‌مند کرد و در این میان نیاز به تبیین و تبلیغ صحیح متناسب با نیاز و درک جوانان داریم چرا که در پایان انتخاب‌گر مسیر سعادت یا شقاوت باید دانشجو باشد، بیان کرد: مسئولان فرهنگی قصور و یا کوتاهی‌هایی نسبت به قرآنی‌شدن فضای دانشگاهی کشور دارند و باید در این راستا تلاش بیشتری داشته باشند و مساجد دانشگاه را که قطب معنوی دانشگاه است در این راستا فعال‌تر کنند و از آن بهره بیشتری بگیرند؛ البته در جامعه نیز آن ظرفیت و جایگاه واقعی قرآن بروز و ظهور پیدا نکرده است و نیاز به فعالیت بیشتری داریم.


حجت‌الاسلام یوسفی‌مقدم با اشاره به اینکه دانشجویان می‌توانند از پرتال قرآنی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم به صورت آنلاین استفاده کنند، گفت: پاسخ‌گویی به شبهات به صورت رایگان در این پرتال برای مخاطبان انجام می‌شود.


| شناسه مطلب: 98633




جوانان تبلیغ دین



مطالب مرتبط

نظرات کاربران