استان‌های برتر در توسعه عتبات عالیات

استان های خوزستان، بوشهر و تهران بعنوان استان‌های برتر سال 98 در توسعه و بازسازی اعتاب مقدسه عراق معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، ستاد بازسازی عتبات یک نهاد مردمی است که پس از سرنگونی صدام در عراق به منظور بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه این کشور راه‌اندازی شد. این ستاد با جذب مشارکت‌های مردمی سعی در توسعه حرم‌های شریف را دارد و در مدت حدود ۱۰ سال حضور نیروهای ستادی در عراق توانسته است اقدامات شایسته‌ای را برای بازسازی حرم‌های نجف، کربلا، کاظمین و سامرا رقم بزند.


یکی از مهم‌ترین اقدامات ستاد بازسازی عتبات توسعه حرم امیرالمؤمنین (ع) با احداث صحن حضرت زهرا (س) و توسعه حرم امام حسین (ع) با احداث صحن حضرت زینب (س) است. همچنین ساخت بزرگترین گنبد اعتاب مقدسه عراق در حرم امامین عسکریین (ع) از دیگر اقدامات این ستاد به شمار می‌رود که تمامی این برنامه‌ها با حمایت‌های مردمی و بدون استفاده از امکانات و هزینه‌های دولتی صورت پذیرفته است. فعالیت در ایام اربعین حسینی و برپایی موکب‌های اربعین نیز به عنوان فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات شناخته می‌شود، به طوری که هر سال قبل از اربعین حسینی از خیران دعوت به عمل می‌آید تا با برپایی موکب‌های اربعین گامی در زمینه خدمت به زائران حسینی بردارند.


هر سال به منظور ارزیابی عملکرد استان‌ها که هر کدام مسؤولیت خاصی را برای توسعه و بازسازی اعتاب مقدسه عراق بر عهده دارند، همایش و جلساتی برپا می شود که در آخرین جلسات نحوه مشارکت استان‌ها بررسی شد.


علاوه بر این، عملکرد استان‌ها در چهار کمیسیون «جذب مشارکت‌های مردمی»، «اربعین»، «فرهنگی»  و «تحقق اهداف» ارزیابی شد که با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته استان‌های برتر سال ۹۸ معرفی و تقدیر شدند.


بر همین اساس، استان‌های خوزستان، بوشهر و تهران به عنوان استان‌های برتر رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند. همچنین استان‌های مازندران، هرمزگان، خراسان جنوبی، همدان، قم و قزوین نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند که هدایای معنوی نیز به آن‌ها اعطا شد.


به گزارش فارس، علاقه‌مندان برای کمک به بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه عراق می‌توانند کد دستوری (*۲۳۰#) ستاره ۲۳۰ مربع را شماره‌گیری کنند.


| شناسه مطلب: 98637




بازسازی عتبات



مطالب مرتبط

نظرات کاربران