اقبال مردم به کتاب مفاتیح الجنان، به خاطر صداقت شیخ عباس قمی است اقبال مردم به کتاب مفاتیح الجنان، به خاطر صداقت شیخ عباس قمی است اقبال مردم به کتاب مفاتیح الجنان، به خاطر صداقت شیخ عباس قمی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اقبال مردم به کتاب مفاتیح الجنان، به خاطر صداقت شیخ عباس قمی است اقبال مردم به کتاب مفاتیح الجنان، به خاطر صداقت شیخ عباس قمی است اقبال مردم به کتاب مفاتیح الجنان، به خاطر صداقت شیخ عباس قمی است اقبال مردم به کتاب مفاتیح الجنان، به خاطر صداقت شیخ عباس قمی است اقبال مردم به کتاب مفاتیح الجنان، به خاطر صداقت شیخ عباس قمی است

اقبال مردم به کتاب مفاتیح الجنان، به خاطر صداقت شیخ عباس قمی است

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که در سال‌های اخیر مفاتیح های گوناگون نوشته شد، اما استقبالی نشد، گفت: اقبال مردم به کتاب مفاتیح الجنان به خاطر صداقت شیخ عباس قمی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از مشهد مقدس، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در سی و هفتمین سه شنبه های فرهنگی و رونمایی از نسخ خطی و دستنویس شیخ عباس قمی در موزه هدایای مقام معظم رهبری گفت: اگر بخواهیم به دوران شیخ عباس قمی برویم و کتاب مفاتیح الجنان را بنویسیم، یک ساختمان ۸ طبقه، صدها پژوهشگر و هزاران کامپیوتر نیاز داریم.


وی افزود:  اگر به امکانات و وسایل  آنان مراجعه کنیم، می بینیم زندگی آنان چقدر با خیر و برکت بوده است.  این ها عادی نیست، خداوند باید توجه کند.  حتماً لطف و عنایت الهی در مورد شیخ عباس قمی بوده است.


حجت الاسلام مروی خاطرنشان کرد: شیخ عباس قمی کتاب مفاتیح الجنان را به چاپخانه آورد و مذاکره کرد تا آن را به چاپ برساند، اما برگشت و کتاب را چاپ نکرد. سال بعد شیخ عباس قمی مجددا به چاپخانه آمد، صاحب چاپخانه او را شناخت و پرسید چرا سال پیش آن را چاپ نکردید.  


وی یادآور شد: شیخ عباس قمی گفت، این کتاب را به منزل بردم. خودم یک سال آن را عمل کردم تا ببینم قابل عمل برای مردم هست و وقتی که فهمیدم قابل انجام است برای چاپ الان آورده‌ام.  این مفاتیح در زندگی شیعه باقی مانده و در کنار قرآن ماندگار شده است.


تولیت آستان قدس رضوی همچنین گفت: در سال‌های اخیر مفاتیح های گوناگونی نوشته شد، ولی اقبالی به آن نشد. نقل می‌کنند شیخ عباس قمی گاهی در تاریکی می نوشت و می گفتند، هوا تاریک است؛ اما او پاسخ می داد، من می بینم ولی برای شما تاریک است، نور خدا فراموش شدنی نیست و تا ابد باقی می ماند.


در پایان این مراسم از کتب و دستخط های شیخ عباس قمی رونمایی شد




نظرات کاربران