حضرت معصومه(س) مظهر کرامت و شفیعه روز محشر هستند حضرت معصومه(س) مظهر کرامت و شفیعه روز محشر هستند حضرت معصومه(س) مظهر کرامت و شفیعه روز محشر هستند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
حضرت معصومه(س) مظهر کرامت و شفیعه روز محشر هستند حضرت معصومه(س) مظهر کرامت و شفیعه روز محشر هستند حضرت معصومه(س) مظهر کرامت و شفیعه روز محشر هستند حضرت معصومه(س) مظهر کرامت و شفیعه روز محشر هستند حضرت معصومه(س) مظهر کرامت و شفیعه روز محشر هستند

حضرت معصومه(س) مظهر کرامت و شفیعه روز محشر هستند

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: حضرت معصومه(س) مظهر کرامت و فضایل اخلاقی و شفیعه روز محشر هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین رجایی ‌خراسانی در ویژه برنامه روز وفات حضرت معصومه(س) که با حضور جمع کثیری از زائران بارگاه منور رضوی در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، به تبیین آثار و برکات هجرت این بانوی مکرمه از مدینه به سمت مرو پرداخت.
وی عنوان کرد: هجرت در اکثر امور موجب پیشرفت و کمال می‌شود. پیامبر اکرم(ص) مدت 13 سال در شهر مکه به تبلیغ دین اسلام پرداختند ولی در این مدت با همه تلاش‌های ایشان پیشرفت زیادی در زمینه نشر اسلام صورت نگرفت.
این کارشناس دینی افزود: هجرت پیامبر(ص) از مکه به حبشه سرآغازی برای پیشرفت و تعالی دین اسلام شد. پس از این هجرت تعداد زیادی از مردم به دین اسلام گرویدند و پیامبر اکرم(ص) توانستند حکومت تشکیل دهند و بر قبایل اطراف غلبه پیدا کردند.
وی با اشاره به هجرت امام رضا(ع) از مدینه به خراسان، اظهار کرد: این هجرت نیز آثار و برکات بسیاری برای دنیای اسلام داشت. هجرت ایشان باعث شد بسیاری از علما و دانشمندان ادیان مختلف برای دیدن امام و مباحثه با ایشان به مرو بیایند.
رجایی خراسانی ابراز کرد: هجرت حضرت معصومه(س) از مدینه به سمت خراسان نیز آثار و برکات بسیاری به دنبال داشت. هرچند مقصد این بانوی بزرگوار خراسان و شهر مرو بود ولی ایشان به علت بیماری در شهر قم ماندگار شدند و نتوانستند به مرو بیایند.
وی ادامه داد: امروز می‌بینیم که شهر قم یکی از مراکز بزرگ دینی در جهان اسلام است و به برکت وجود حضرت معصومه(س) بهترین علما و فقها در این شهر زندگی می‌کنند و فضای دینی و علمی این شهر علمای بزرگی مانند امام خمینی(ره) و آیت‌الله بروجردی را پرورش داده است.
وی با اشاره به روایات وارد شده در باب شخصیت حضرت معصومه(س)، ابراز کرد: در روایات اسلامی از شهر قم به عنوان آشیانه اهل‌بیت(ع) یاد شده است و امام صادق(ع) فرموده‌اند:»هر کس حضرت فاطمه معصومه(س) را در قم با معرفت زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود».
گفتنی است؛ اجرای برنامه مرثیه سرایی و سوگواری توسط ذاکران اهل‌بیت(ع) و قرائت زیارت پرفیض امین‌الله از دیگر برنامه‌های روز وفات حضرت معصومه(س) در حرم مطهر رضوی بود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران