138 راه برقراری ارتباط با آستان قدس رضوی 138 راه برقراری ارتباط با آستان قدس رضوی 138 راه برقراری ارتباط با آستان قدس رضوی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
138 راه برقراری ارتباط با آستان قدس رضوی 138 راه برقراری ارتباط با آستان قدس رضوی 138 راه برقراری ارتباط با آستان قدس رضوی 138 راه برقراری ارتباط با آستان قدس رضوی 138 راه برقراری ارتباط با آستان قدس رضوی

138 راه برقراری ارتباط با آستان قدس رضوی

 مرکز جامع ارتباطات مردمی آستان قدس رضوی با شماره 138 راه ارتباط مردم از سراسر کشور را با مجموعه آستان قدس رضوی برقرار کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، سال گذشته طرح پاسخگویی به سؤالات مردمی پس از تعیین ملزومات و تهیه نرم افزار داخلی و شماره سه رقمی 138 اجرایی و به صورت آزمایشی از دی ماه شروع به فعالیت کرد و به صورت رسمی در دهه فجر سال 97 افتتاح شد.
این شماره سه رقمی ملی بدون نیاز به پیش شماره از سراسر کشور قابلیت تماس با آستان قدس رضوی را فراهم می سازد.
 در حال حاضر مرکز جامع ارتباطات مردمی آستان قدس رضوی با حضور حدود 650 خادمیار خواهر و برادر طی سه شیفت در تمام روزهای سال چه تعطیل و چه غیر تعطیل و به صورت 24 ساعته، پاسخگوی مخاطبان تلفنی و مراجعان حضوری است.
در صورتی که  مخاطب سوالی داشته باشد اطلاعات مربوطه که در بانک اطلاعاتی موجود در سامانه پاسخگویی ثبت شده است، بلافاصله توسط خادمیار، پاسخگویی صورت می پذیرد، در غیر این صورت پیام مربوطه ثبت شده و به حوزه مربوطه ارجاع داده می‌شود که پس از پاسخ حوزه، به صورت تلفنی به مخاطب اطلاع داده می‌شود.
با کمک این سامانه مهم‌ترین درخواست ها، نیازها و دغدغه های زائران و مجاوران استخراج و به صورت ویژه در دستور رسیدگی آستان قدس رضوی و سیاست‌گذاری کلان مجموعه قرار می گیرد.
لازم به ذکر است در آینده بعضی از خدمات آستان قدس از طریق این سامانه ارائه خواهد شد.


تقویت بنیه ارتباطی مردم با آستان قدس رضوی
این مجموعه با توجه به نوپا بودن توانسته گام های موثری در تقویت بنیه ارتباطی آستان قدس با مردم ایفا کند.
طبق اطلاعات ثبت شده از ابتدای راه اندازی مرکز تا کنون تعداد 236 هزار و 842  تماس صورت گرفته و تعداد 43 هزار و 402 پیام حضوری نیز از طریق حضور خادمیاران در صحن ها و رواق ها جمع آوری شده است.


مهم‌ترین موضوعات ثبت شده در سامانه
مهم ترین موضوعات ثبت شده در سامانه به ترتیب، خدمات رفاهی، غذای متبرک، روضه منوره، رفتار و برخورد خدام، مراسمات حرم، زیارت آسان و گیت بازرسی بوده است.


مهم‌ترین درخواست‌ها
همچنین غذای متبرک، خادمیاری، روضه منوره، اطلاع‌رسانی، تلفن‌های آستان قدس رضوی، خدمات رفاهی اعم از ویلچر، صندلی، نماز و... به ترتیب از مهم‌ترین درخواست‌های مردم است.


مهم‌ترین انتقادها و پیشنهادات
رفتار و برخورد خدام، غذای متبرک، خدمات رفاهی، گیت بازرسی، روضه منوره و پوشش و حجاب نیز از مهمترین انتقادهای دریافتی و همچنین روضه منوره، خدمات رفاهی، نرده کشی ، زیارت آسان و مکان استراحت در روز از مهم‌ترین پیشنهاداتی است که از سوی مردم به این سامانه اطلاع رسانی شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران