کارگروه‌های اندیشه‌ورز روحانیان حج در تهران فعال شد

کارگروه‌های اندیشه‌ورز روحانیان کاروان‌های حج، عمره و عتبات با موضوع برنامه و محصولات فرهنگی در بعثه مقام معظم رهبری منطقه تهران راه اندازی شد.

حجت‌الاسلام مسعود حاجی ابراهیمی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری منطقه تهران در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج، از راه‌اندازی کارگروه‌های اندیشه‌ورز روحانیان کاروان‌های حج، عمره و عتبات در این منطقه خبر داد و گفت: طبق نظر نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت مبنی بر بررسی و نظرخواهی از خبرگان حوزه حج، عمره و عتبات در بخش فرهنگی، کارگروه‌های اندیشه‌ورز روحانیان کاروان‌ها در منطقه تهران با موضوع بررسی برنامهها و محصولات فرهنگی حوزه حج و زیارت راه‌اندازی شد.


وی افزود: کارگروه‌های اندیشه‌ورز در حوزه برنامه و محصولات فرهنگی، پژوهش، آموزش، بین‌الملل و فضای مجازی کار خود را آغاز کردهاند که در این جلسات روحانیان باتجربه و موفق به‌عنوان فرهیختگان، تجربیات و دیدگاه‌های خود را در زمینه‌های گوناگون فرهنگی به‌منظور بررسی وضعیت موجود ارتقای آن مطرح خواهند کرد.


حجت‌الاسلام حاجی ابراهیمی خاطرنشان کرد: دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری منطقه تهران از دو هفته پیش جلسات اندیشه‌ورز خود را در حوزه برنامه و محصولات فرهنگی آغاز کرده که به‌منظور غنا بخشی به این جلسات، قبل از حضور اساتید در کارگروه، وضعیت موجود را برای آن‌ها تشریح کردیم و پس از آن خواستیم که برای ارتقای این برنامه‌ها دیدگاه‌ها و نظرات کارشناسی خود را ارائه کنند که خوشبختانه فرهیختگان حوزوی از این کارگروه‌ها استقبال بسیار خوبی داشتند.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری منطقه تهران یادآور شد: با راه‌اندازی کارگروه اندیشه‌ورز، ظرفیت‌های جدید برای ما در حوزه حج و زیارت شناسایی شده که امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت در شبکه حج برای بالابردن کیفیت برنامه‌های فرهنگی بهره بگیریم.


وی ادامه داد: برنامه‌ریزی و اثربخشی زیارت در مباحث اخلاقی، سبک زندگی و مسائل معنوی زائران از جمله مهم‌ترین اولویت‌های سیاست‌گذاری بعثه مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی است که سرپرست حجاج ایرانی بر مانایی مباحث اخلاقی و معنوی در میان زائران تأکید فراوانی دارند به همین منظور این موضوع را به‌صورت جدی دنبال می‌کنیم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران