دیدار جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه با سرکنسول عراق در مشهد دیدار جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه با سرکنسول عراق در مشهد دیدار جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه با سرکنسول عراق در مشهد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
دیدار جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه با سرکنسول عراق در مشهد دیدار جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه با سرکنسول عراق در مشهد دیدار جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه با سرکنسول عراق در مشهد دیدار جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه با سرکنسول عراق در مشهد دیدار جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه با سرکنسول عراق در مشهد

دیدار جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه با سرکنسول عراق در مشهد

جمعی از طلاب حوزه علمیه مشهد با حضور در کنسولگری عراق در این شهر و اهدای گل بر وحدت هر چه بیشتر مردم ایران و عراق تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از مشهد مقدس، سرکنسول عراق در مشهد در دیدار جمعی از طلاب و روحانیون حوزه‌ علمیه مشهد گفت: همان دست‌های پشت پرده ای که جوانان عراقی را می‌کشند همان‌ها نیز کنسولگری ایران را آتش می‌زنند.


احمد قیس افزود: عراق، مرز جغرافیایی گسترده و همچنین مشترکات فرهنگی و مذهبی بسیاری با ایران و مردم این کشور دارد و در مراسم اربعین حسینی هم مردم عراق بهترین استقبال را از زائران ایرانی انجام دادند.


وی با بیان اینکه خدمت رسانی به چهار میلیون زائر ایرانی به بهترین صورت و با دقت به همه جوانب و ظرافت ها انجام شد، ادامه داد: مردم عراق با زائران ایرانی همانند یک صاحب خانه رفتار کردند از این رو با عقل و منطق سازگار نیست کسانی که چنین خدمتی به ایرانی‌ها در عراق انجام دادند، بیایند و کنسولگری ایران را آتش بزنند.


سرکنسول عراق در مشهد گفت: از مردم ایران تشکر می کنیم که با بصیرت کامل حساب مردم عراق را از اشرار و بدخواهان ارتباط و دوستی دو ملت جدا می‌کنند و  همان طور که ما در عراق در حرم امام حسین(ع) برای عراق، همسایگان و محبان عراق دعا می‌کنیم، شما نیز در حرم امام رضا(ع) برای مردم عراق دعا کنید.


نماینده طلاب و روحانیون مشهد هم در این دیدار گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که ملت عراق مردمی شریف و کریم هستند و ما هم حساب ملت عراق را از بدخواهان دوستی ملت ایران و عراق جدا می‌دانیم و اعلام می‌کنیم دوستی و وحدت مردم این دو کشور همچنان پابرجاست و بیش از پیش تقویت خواهد شد.


حجت الاسلام مجید فاطمی ارفع افزود: بعد از حرکت شرارت آمیز آتش زدن کنسولگری ایران در نجف احساس شد که وضعیت وحدت دو ملت ممکن است متزلزل شود و برای اثبات این که آن حرکت ربطی به مردم عراق نداشت و مربوط به اشرار است در یک حرکت مردمی اعلام می‌کنیم که این حرکت و کارهایی که در عراق علیه ایران انجام شده از پیش تعیین شده و خواسته بدخواهان دو ملت است.


وی ادامه داد: دست‌های تفرقه‌افکن می‌خواهد ایران و عراق را از هم جدا کند، اما ما آمده ایم که وحدت و دوستی خود را با مردم عراق اعلام کنیم.


 


| شناسه مطلب: 98674




عراق طلاب مشهد



مطالب مرتبط

نظرات کاربران