ضرورت به‌روزرسانی فعالیت‌های عتبات دانشگاهیان

حجت‌الاسلام والمسلمین مطهری‌پور گفت: در طول ۲۰ سال گذشته و از زمان راه‌اندازی عمره دانشجویی تا عتبات دانشگاهیان، محتواهای خوبی تولید شده که نیاز به به‌روزرسانی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، دومین نشست هیات اندیشه ورز ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با حضور حجت الاسلام مرتضی مطهری پور، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، محسن مسلمی، معاون پشتیبانی و اعزام ستاد و جمعی از مسئولان با هدف ارائه راهکارهای پیشنهادی در خصوص سفر عتبات و برنامه ریزی فرهنگی آن برگزار شد.


حجت الاسلام مطهری پور ضمن تشکر از زحمات حجت الاسلام فقیهی، رئیس پیشین ستاد و همکارانی که در گذشته مجموعه ستاد را به رشد و بالندگی رساندند، گفت: از اواسط اردیبهشت ماه که مسئولیت ستاد بر عهده بنده گذاشته شد به دنبال آن بودیم تا راهکارها و روش هایی جدیدی پیاده شود و ضمن حفظ روش های قبل بتوانیم رویکرد جدیدی را در حوزه زیارت فراهم آوریم.


رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: در دوره بیست و یکم اعزام ها، علیرغم افزایش هزینه سفر در این دوره، با افزایش میزان ثبت نام کنندگان در سایت لبیک و درخواست دانشگاه ها برای اعزام به عتبات مواجه بودیم و در مجموع این دوره با عنایات حضرت حق و اهل بیت(ع) کارنامه قابل قبولی در بحث ثبت نام و اعزام داشتیم.


وی افزود: انتظارها بر این است تا برای دوره بیست و دوم  تغییراتی در برگزاری برنامه های فرهنگی در طول سفر و به روزرسانی مطالب و محتوای برنامه ها و بازنگری در مباحث داشته باشیم.


حجت الاسلام مطهری پور ضمن تشکر از مسئولان حاضر در مراسم گفت: دومین جلسه هیات اندیشه ورز با هدف سیاست گذاری در بحث اجرا و محتوای فرهنگی ستاد برگزار شده است. مجموعه مباحث مطرح شده در جلسه اول، تاکید بر تامین و تولید محتوا با رویکرد جدید و تطبیق مباحث از سیره اهل بیت(ع) با شرایط امروزی و تاثیر گذاری بر سبک زندگی قشر دانشگاهی بود.


رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: در طول 20 سال گذشته و از زمان راه اندازی عمره دانشجویی تا عتبات دانشگاهیان محتواهای خوبی تولید شده که نیاز به روزرسانی دارد. همچنین برنامه ریزی جهت بهره مندی معنوی بیشتر مخاطبان دانشگاهی و راهکارهای حفظ معنویت سفر و استمرار آن در زائرین از برنامه های پیش روی ما است.


حاضران در جلسه بر تولید محتوا با روش ها و شیوه های جدید، اصلاح و تغییرات راهبردی برنامه ها،تبیین چشم انداز آینده فرهنگی ستاد، غنی تر شدن بسته فرهنگی زائرین دانشگاهی، ایجاد بانک اطلاعاتی از مدیران و روحانیون کاروان های دانشگاهیان و استفاده از ظرفیت ایشان در تولید برنامه های فرهنگی، معرفی فعالیت های اجرایی و فرهنگی ستاد به زائرین، بازنویسی مجموعه کتب منتشر شده ستاد از ابتدا تا کنون، پژوهش در خصوص سفر عتبات دانشگاهیان و پس از آن، تقویت اپلیکیشن لبیک و برنامه ریزی سرفصل های جدید فرهنگی در بحث روایتگری های طول سفر، مروری بر مباحث نهج البلاغه و ... تاکید کردند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران