ضرورت به‌روزرسانی فعالیت‌های عتبات دانشگاهیان ضرورت به‌روزرسانی فعالیت‌های عتبات دانشگاهیان ضرورت به‌روزرسانی فعالیت‌های عتبات دانشگاهیان بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
ضرورت به‌روزرسانی فعالیت‌های عتبات دانشگاهیان ضرورت به‌روزرسانی فعالیت‌های عتبات دانشگاهیان ضرورت به‌روزرسانی فعالیت‌های عتبات دانشگاهیان ضرورت به‌روزرسانی فعالیت‌های عتبات دانشگاهیان ضرورت به‌روزرسانی فعالیت‌های عتبات دانشگاهیان

ضرورت به‌روزرسانی فعالیت‌های عتبات دانشگاهیان

حجت‌الاسلام والمسلمین مطهری‌پور گفت: در طول ۲۰ سال گذشته و از زمان راه‌اندازی عمره دانشجویی تا عتبات دانشگاهیان، محتواهای خوبی تولید شده که نیاز به به‌روزرسانی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، دومین نشست هیات اندیشه ورز ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با حضور حجت الاسلام مرتضی مطهری پور، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، محسن مسلمی، معاون پشتیبانی و اعزام ستاد و جمعی از مسئولان با هدف ارائه راهکارهای پیشنهادی در خصوص سفر عتبات و برنامه ریزی فرهنگی آن برگزار شد.


حجت الاسلام مطهری پور ضمن تشکر از زحمات حجت الاسلام فقیهی، رئیس پیشین ستاد و همکارانی که در گذشته مجموعه ستاد را به رشد و بالندگی رساندند، گفت: از اواسط اردیبهشت ماه که مسئولیت ستاد بر عهده بنده گذاشته شد به دنبال آن بودیم تا راهکارها و روش هایی جدیدی پیاده شود و ضمن حفظ روش های قبل بتوانیم رویکرد جدیدی را در حوزه زیارت فراهم آوریم.


رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: در دوره بیست و یکم اعزام ها، علیرغم افزایش هزینه سفر در این دوره، با افزایش میزان ثبت نام کنندگان در سایت لبیک و درخواست دانشگاه ها برای اعزام به عتبات مواجه بودیم و در مجموع این دوره با عنایات حضرت حق و اهل بیت(ع) کارنامه قابل قبولی در بحث ثبت نام و اعزام داشتیم.


وی افزود: انتظارها بر این است تا برای دوره بیست و دوم  تغییراتی در برگزاری برنامه های فرهنگی در طول سفر و به روزرسانی مطالب و محتوای برنامه ها و بازنگری در مباحث داشته باشیم.


حجت الاسلام مطهری پور ضمن تشکر از مسئولان حاضر در مراسم گفت: دومین جلسه هیات اندیشه ورز با هدف سیاست گذاری در بحث اجرا و محتوای فرهنگی ستاد برگزار شده است. مجموعه مباحث مطرح شده در جلسه اول، تاکید بر تامین و تولید محتوا با رویکرد جدید و تطبیق مباحث از سیره اهل بیت(ع) با شرایط امروزی و تاثیر گذاری بر سبک زندگی قشر دانشگاهی بود.


رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: در طول 20 سال گذشته و از زمان راه اندازی عمره دانشجویی تا عتبات دانشگاهیان محتواهای خوبی تولید شده که نیاز به روزرسانی دارد. همچنین برنامه ریزی جهت بهره مندی معنوی بیشتر مخاطبان دانشگاهی و راهکارهای حفظ معنویت سفر و استمرار آن در زائرین از برنامه های پیش روی ما است.


حاضران در جلسه بر تولید محتوا با روش ها و شیوه های جدید، اصلاح و تغییرات راهبردی برنامه ها،تبیین چشم انداز آینده فرهنگی ستاد، غنی تر شدن بسته فرهنگی زائرین دانشگاهی، ایجاد بانک اطلاعاتی از مدیران و روحانیون کاروان های دانشگاهیان و استفاده از ظرفیت ایشان در تولید برنامه های فرهنگی، معرفی فعالیت های اجرایی و فرهنگی ستاد به زائرین، بازنویسی مجموعه کتب منتشر شده ستاد از ابتدا تا کنون، پژوهش در خصوص سفر عتبات دانشگاهیان و پس از آن، تقویت اپلیکیشن لبیک و برنامه ریزی سرفصل های جدید فرهنگی در بحث روایتگری های طول سفر، مروری بر مباحث نهج البلاغه و ... تاکید کردند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران