معنویت حقیقت گمشده قرن حاضر است معنویت حقیقت گمشده قرن حاضر است معنویت حقیقت گمشده قرن حاضر است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
معنویت حقیقت گمشده قرن حاضر است معنویت حقیقت گمشده قرن حاضر است معنویت حقیقت گمشده قرن حاضر است معنویت حقیقت گمشده قرن حاضر است معنویت حقیقت گمشده قرن حاضر است

معنویت حقیقت گمشده قرن حاضر است

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق گفت:اخلاق اگر همراه معنویت باشد تاثیر گذار است و از این رو است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم مقوله معنویت را به عنوان راهبرد و سیاست کلان جمهوری اسلامی ایران مطرح فرمودند زیرا معنویت حقیقت گمشده قرن حاضر است.

 


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین نجف نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در جلسه تواصی به حق که ظهر امروز با حضور کارکنان و کارمندان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در نماز خانه این سازمان برگزار شد، گفت: یکی از توصیه های موکد اسلام توجه به اخلاق است به همین منظور در روایات توجه خاصی به این موضوع شده است.
وی افزود: اخلاقی از نظر اسلام پسندیده است که همراه با معنویت باشد نه اخلاق سکولار. برای اخلاق سکولار هرگز ثوابی مترتب نمی‌شود زیرا همراه با قصد قربت نیست و هر چیزی که در آن قصد قربت نباشد، ثوابی نخواهد داشت، چون عبادت به شمار نمی‌آید.
مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق تصریح کرد:اخلاق اگر همراه معنویت باشد تاثیر گذار است و از این رو است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم مقوله معنویت را به عنوان راهبرد و سیاست کلان جمهوری اسلامی ایران مطرح فرمودند زیرا معنویت حقیقت گمشده قرن حاضر است.
وی خاطر نشان کرد:رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم به درستی به ضرورت معنویت که نیاز بشر امروز است پرداختند و انقلاب اسلامی را احیاگر معنویت در دنیای نوین معرفی کرده‌اند.
حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی یادآور شد:امروز باید برای توسعه و گسترش اخلاق و معنویت در جامعه تلاش فراوانی کرد البته در کشور بحران اخلاق وجود ندارد اما نباید به گونه‌ای رفتار کرد که جامعه به مباحث اخلاقی بی‌تفاوت باشد.
وی در ادامه به ویژگی های فردی انسان مومن اشاره کرد و ادامه داد: مومن باید خوشرو، خوش اخلاق، خوش رفتار، خوش سیرت و خوش‌خو باشد. در محیط کاری مهربانی و رفاقت ایجاد کنید اگر فضای کاری مملو از معنویت شد این فضا در دیگران تاثیر گذار خواهد بود و از آنجایی که حج و زیارت به دلیل نوعی کارکردش، مباحث اخلاقی و معنویت در آن حاکم  است، از این رو باید این موضوع در میان کارکنان و کارمندان آن پررنگ‌تر باشد.


| شناسه مطلب: 98697







نظرات کاربران