خدمت به امام رضا(ع) در عرصه های گوناگون قابل اجراست خدمت به امام رضا(ع) در عرصه های گوناگون قابل اجراست خدمت به امام رضا(ع) در عرصه های گوناگون قابل اجراست بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خدمت به امام رضا(ع) در عرصه های گوناگون قابل اجراست خدمت به امام رضا(ع) در عرصه های گوناگون قابل اجراست خدمت به امام رضا(ع) در عرصه های گوناگون قابل اجراست خدمت به امام رضا(ع) در عرصه های گوناگون قابل اجراست خدمت به امام رضا(ع) در عرصه های گوناگون قابل اجراست

خدمت به امام رضا(ع) در عرصه های گوناگون قابل اجراست

مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی گفت: همه بدانند خدمت به امام رضا(ع) فقط در چارچوب حرم مطهر رضوی نیست بلکه هر جایی از این کره خاکی باشیم می‌توانیم به امام هشتم خدمت کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حسین باغگلی در نخستین روز از نشست هم‌اندیشی و هماهنگی مدیران منتخب مدارس متوسطه اول و دوم کشور که در محل دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) برگزار شد؛ اظهار داشت: این نشست در راستای توسعه خدمت خادم و مخدوم و خدمات‌رسانی به محبان اهل بیت(ع) طراحی شده است، لذا ما به‌دنبال فراهم کردن فضایی هستیم که بتوانیم از طریق آن ماموریت اصلی خودمان  را که خدمت به امام رضا(ع) است انجام دهیم.


وی با بیان اینکه ما باید فضایی را فراهم کنیم که همه بدانند خدمت به امام رضا(ع) فقط در چارچوب حرم مطهر رضوی نیست بلکه هر جایی از این کره خاکی باشیم می‌توانیم به  امام رضا(ع) خدمت کنیم، افزود: بنیاد فرهنگی رضوی با ایجاد کانون خادمیاری نوجوان ظرفیت خوبی را برای جذب جوانان و نوجوانان برای خدمت به دلدادگان امام علی بن موسی الرضا(ع) فراهم کرده است.


باغگلی افزود: امروز ما باید فرصتی برای تجربه‌های اجتماعی برای نوجوانان ایجاد کنیم و با بهره‌گیری از این فرصت‌ها و ظرفیت خوب آن در مسیر تعلیم و تربیت تلاش کنیم.


وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های اجتماعی می‌تواند نقش موثری را در کیفیت بخشی تعلیم و تربیت مدارس ایفا کند، تصریح کرد: حدود ۱۲ سال است که جشنواره خورشید ولایت در مدارس کشور برگزار می‌شود که این جشنواره صرفا به صورت مسابقه‌ای بوده و دانش‌آموزان در حوزه‌های فرهنگی و هنری رقابت می کردند.


باغگلی ادامه داد: بنیاد فرهنگی رضوی به‌دنبال آن است که این رقابت جشنواره‌ای را تبدیل به یک باشگاه اجتماعی نوجوانان کند و فعالیت‌های اجتماعی را در فضای مدرسه رونق دهد، لذا در پی این برنامه یک سری مدارس همکار را در کشور شناسایی کردیم و از هر مرکز استان یک مدرسه را که انگیزه فعالیت‌های اجتماعی دارد دعوت کردیم  تا در نشست هم‌اندیشی و هماهنگی با مفاهیم خادمیاری نوجوان و ابعاد جشنواره خورشید ولایت آشنا شوند و با برگشت به استان‌ها و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانش‌آموزی به جامعه محلی خودشان خدمات اجتماعی ارائه دهند.


مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی افزود: حضور گروه سرود دانش‌آموزان در موقعیت‌های اجتماعی مثل آسایشگاه‌ها، مساجد و جمع‌آوری دلنوشته‌ها  افرادی که امکان مسافرت به مشهد را ندارند از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست است که توسط خادمیاران نوجوان و سفیران امام رضا(ع) در شهرهای مختلف جمع‌آوری و به ما ارجاع داده شود.


باغگلی گفت: وقتی ظرفیت خادمیاران نوجوان در مدارس به حد مطلوب برسد زمینه اردوی مدارسی که از استان‌های دیگر با ما همکاری می‌کنند فراهم و فرصت تجربه خدمت به امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی نیز از دیگر امتیازاتی است که به خادمیاران نوجوان ارائه می‌شود.


وی افزود: در حال حاضر ما ۱۰ مدرسه اول و دوم متوسطه داریم که هر کدام از آن مدارس متولی سه استان شده‌اند تا مدیران را دعوت کنند و با شرکت در نشست هم‌اندیشی با ظرفیت‌های آستان قدس رضوی آشنا شوند.




نظرات کاربران