کتاب «خادمان حریم عشق»معرفی شد کتاب «خادمان حریم عشق»معرفی شد کتاب «خادمان حریم عشق»معرفی شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کتاب «خادمان حریم عشق»معرفی شد کتاب «خادمان حریم عشق»معرفی شد کتاب «خادمان حریم عشق»معرفی شد کتاب «خادمان حریم عشق»معرفی شد کتاب «خادمان حریم عشق»معرفی شد

کتاب «خادمان حریم عشق»معرفی شد

نخستین نشست مشترک «تعامل حوزه و خانه» و معرفی کتاب «خادمان حریم عشق»،‌درمدرسه واحد یک شهید صدوقی قم با حضور مسئولان مدرسه و والدین طلاب،برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از خبرگزاری حوزه،  حجت الاسلام والمسلمین قاسم علیپور در نخستین نشست مشترک «تعامل حوزه و خانه» در باب انگیزه و اهداف مورد نظر برای برگزاری این نشست گفت: یکسری آسیب ها را در داخل حوزه مشاهده کردیم و به این نتیجه رسیدیم که اگر والدین طلاب را نیز دخیل در برنامه‌های تربیتی آنها کنیم، راحت تر می توانیم به حل این مشکلات و آسیب ها بپردازیم.


مدیر مدرسه علمیه صدوقی فاز یک افزود: همیشه یک سری مطالب هستند که اگر والدین از طریق مدیریت مدارس و یا اساتید به گوش فرزندشان برسانند، مناسب تر است تا اینکه خودشان به آنها گوشزد نمایند. این کار در تسریع حل مشکلات طلاب بسیار تأثیرگذار است.


وی در ادامه افزود: راهکار ما در ابتدا، برگزاری این نشست و شنیدن حرف های والدین طلاب بوده و سپس ایجاد علامت سوالی در این مورد برای آنها که در این برنامه‌های تربیتی حضور پررنگ تری پیدا کنند. در قدم بعدی جلسه‌ای با خود طلاب خواهیم داشت و سپس به صورت فرد به فرد با طلبه‌های عزیز به صورت مستقیم صحبت خواهیم کرد و از نظرات آنها و دغدغه های ایشان جویا می شویم.


حجت الاسلام و المسلمین علیپور در پایان با اشاره به اهمیت نظر طلبه‌ها در امر تربیت آن‌ها و روش مناسب‌تر برای تربیتشان گفت:از طلاب نظرشان را در مورد روش مناسب برای رشد و تربیت بهتر نیز جویا خواهیم شد تا ما را در عرصه رشد، تعالی و تربیت این فرزندانمان یاری رساند.


کتاب «خادمان حریم عشق»


حجت الاسلام صادق شعبانی نویسنده کتاب «خادمان حریم عشق»از انگیزه‌های تالیف آن گفت و بیان داشت: آنچه بنده را به سمت طراحی این کتاب هدایت کرد، حلقه مفقوده‌ای بود که بین حوزه و خانه احساس کردیم. اما دیدیم که اگر حوزه بخواهد پیشرفت رو به تکامل داشته باشد، راهی جز ارتباط مستقیم با خانواده طلاب ندارد.


مشاور مدرسه علمیه واحد ۲ شهید صدوقی قم افزود: تا زمانی که خانواده شناخت کافی و جامعی نسبت به حوزه نداشته باشد، یقیناً نمی تواند کمک کار فرزند طلبه خودش باشد. چه بسا خانواده در این زمینه دچار خطا هم بشود؛ مثل اینکه با فرستادن فرزندش به حوزه دیگر او را او را مستغنی از تربیت از ناحیه خانواده می داند.


 حجت الاسلام شعبانی با اشاره به جایگاه مهم خانواده در تربیت طلاب  اظهار داشت: طلبه آینه تمام نمای خانواده خود در مسیر حوزه و طلبگی است. اگر خانواده بخواهد، می‌تواند آن مفاهیم ارزشی که در ذهن فرزند طلبه اش هست را هدفمند نماید و مثلاً او را تشویق نماید برای تبدیل شدن به یک مبلّغ جهانی. خانواده می‌تواند در فهم عرفیات و در واقع بین بودن طلبه به او کمک کند.


وی در ادامه به توضیح بخش های مختلف کتاب پرداخت و گفت:در این کتاب، ابتدا به نکات انگیزشی پرداخته شده و سپس در مورد شخصیت سازی طلبه توصیه هایی است که می تواند به او کمک کند. فصل آخر آن هم، مواردی است که طلبه در حوزه به آنها نیاز دارد. در انتهای این کتاب نیز تشکیلات و ساختار کلی مدارس علمیه و خدمات و تسهیلات موجود برای طلاب ارائه شده تا خانواده های طلاب بتوانند در هدفمندسازی آینده آنها شریک باشند. از دلایل اختصار این کتاب می‌توان به ایجاز مطالب و جیبی بودن، استفاده از آیات و روایات کوتاه، کلمات زیبا و روح انگیز، درک فضای طلبگی برای خانواده طلاب، مبتلا به بودن مسائل مطرح شده، نو و بدیع بودن و همچنین ریزبینی و ارائه راهکار اشاره کرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران