تاکید بر اهمیت نیازشناسی واقعی زائران و انجام پژوهش‌های جدید و به‌روز تاکید بر اهمیت نیازشناسی واقعی زائران و انجام پژوهش‌های جدید و به‌روز تاکید بر اهمیت نیازشناسی واقعی زائران و انجام پژوهش‌های جدید و به‌روز بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تاکید بر اهمیت نیازشناسی واقعی زائران و انجام پژوهش‌های جدید و به‌روز تاکید بر اهمیت نیازشناسی واقعی زائران و انجام پژوهش‌های جدید و به‌روز تاکید بر اهمیت نیازشناسی واقعی زائران و انجام پژوهش‌های جدید و به‌روز تاکید بر اهمیت نیازشناسی واقعی زائران و انجام پژوهش‌های جدید و به‌روز تاکید بر اهمیت نیازشناسی واقعی زائران و انجام پژوهش‌های جدید و به‌روز

تاکید بر اهمیت نیازشناسی واقعی زائران و انجام پژوهش‌های جدید و به‌روز

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در جمع اعضای پژوهشکده حج و زیارت بر اهمیت نیازشناسی واقعی زائران و انجام پژوهش‌های جدید و به‌روز در این مجموعه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، به مناسبت هفته پژوهش اعضای پژوهشکده حج و زیارت با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در محل پژوهشکده حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت دیدار و گفتگو کردند.


حجت الاسلام و المسلمین نواب در این دیدار با تبریک هفته پژوهش گفت: امر پژوهش بسیار مهم، راهگشا و ماندنی است و از پژوهشکده حج و زیارت انتظار می رود که در تولید چنین آثاری گام‌های خوبی بردارد تا شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر موضوعات پژوهشی در این مجموعه باشیم.


وی با اشاره به اهمیت نیازشناسی دقیق زائران، بر ایجاد کارهای جدید در این زمینه تاکید کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی به مباحث پژوهشی اهتمام ویژه‌ای دارند، از این‌رو مسئولیت ما در این زمینه بسیار حائز اهمیت است، بنابراین باید با جدیت و دقت بیشتر موضوعات پژوهشی را در پژوهشکده حج و زیارت دنبال کرد.


در ادامه این جلسه آقای علی‌اکبر ضیایی رئیس پژوهشکده حج و زیارت گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه ارائه کرد و گفت: این پژوهشکده به منظور تسهیل امور حجاج و تولید محتوای مناسب زائران قدم‌های مهمی برداشته است.


وی افزود: در حال حاضر واحد اسناد و آرشیو این مجموعه راه اندازی شده است به گونه‌ای که حدود 100 هزار سند در حال جمع آوری است و بخش زیادی از آن فهرست نویسی شده‌اند.


ضیایی، راه اندازی ویکی حج به زبان انگلیسی و عربی را از برنامه‌های پیش‌روی پژوهشکده حج و زیارت برشمرد و خاطرنشان کرد: بقیع پژوهی و موسوعه فاجعه منا (در حدود پنجاه جلد) از دیگر طرح‌های پژوهشی است که در این مجموعه پیگیری می‌شود.


در این جلسه معاونت پژوهشی پژوهشکده حج و زیارت گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه ارائه کرد و در ادامه جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، ضمن استماع نقطه نظرات پژوهشگران به سئوال‌های اعضای پژوهشکده حج و زیارت در خصوص مباحث مربوطه پاسخ گفت.




نظرات کاربران