انقلاب اسلامی نگاهی انسانی به فلسطین دارد انقلاب اسلامی نگاهی انسانی به فلسطین دارد انقلاب اسلامی نگاهی انسانی به فلسطین دارد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
انقلاب اسلامی نگاهی انسانی به فلسطین دارد انقلاب اسلامی نگاهی انسانی به فلسطین دارد انقلاب اسلامی نگاهی انسانی به فلسطین دارد انقلاب اسلامی نگاهی انسانی به فلسطین دارد انقلاب اسلامی نگاهی انسانی به فلسطین دارد

انقلاب اسلامی نگاهی انسانی به فلسطین دارد

مدیر نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در مشهد گفت: انقلاب اسلامی نگاهی انسانی به فلسطین دارد و می‌گوید قرآن به ما اجازه دفاع از مظلوم را داده و فلسطین هم مظلوم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام محمدرضا صالح در نشست «فلسطین محور مقاومت» که در مدرسه تحصیلات تکمیلی جامعة المصطفی نمایندگی خراسان برگزار شد، اظهار کرد: مسئله گفتمان فلسطین در ایران از اشغال آن در ۷۰ سال پیش شروع شده است و حمایت از فلسطین و مخالفت با رژیم صهیونیستی از ابتدای انقلاب جزو گفتمان‌های اصلی انقلاب اسلامی بود.


وی ادامه داد: امام خمینی(ره) به‌عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی روز جهانی قدس را روز وحدت جهان اسلام و مبارزه با استکبار و رژیم صهیونیستی نامگذاری کرد.


مدیر نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در مشهد با اشاره به ابعاد مختلف حیات انقلاب اسلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی دو بعد مختلف دارد که یکی بعد داخلی و وطنی آن است که مربوط به ایران و مردمی می‌شود که انقلاب کردند و بعد مهم‌تر آن جریان بین‌المللی بود که شروع شد و نتیجه انقلاب اسلامی بود، بعد مهم‌تر آن جریان بین‌المللی بود که شروع شد و نتیجه انقلاب اسلامی بود.


رئیس جامعه المصطفی العالمیه مشهد در تبیین ابعاد مختلف نظریه انقلاب اسلامی در حوزه فلسطین گفت: یکی از نظریه‌های انقلاب اسلامی در حوزه فلسطین بحث ظلم و تبعیض رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها است، آن‌ها وقتی فلسطین را اشغال کردند گفتند به یک سرزمین بدون ملت آمدیم و حقوق فلسطینی‌ها را نادیده گرفتند.


وی تصریح کرد: امروزه اسرائیل با کمبود جمعیت مواجه است و از کشورهای مختلف مهاجر می‌پذیرد در حالی که اجازه ورود فلسطینی‌ها را به سرزمین خودشان نمی‌دهد.


صالح با اشاره به نبود اراده سازمان‌های بین‌المللی برای احقاق حق فلسطینی‌ها و برخورد با رژیم صهیونیستی اظهار کرد: سازمان‌های بین‌المللی خودشان در به‌وجود آمدن رژیم صهیونیستی نقش داشتند و نمی‌توان از آن‌ها انتظار حمایت از فلسطین را داشت، چرا که آن‌ها پیشنهاد صلح با استانداردهای اسرائیلی را ارائه می‌کنند.


مدیر نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در مشهد با بیان نظریه‌های مختلف برای حل مشکل فلسطین در جهان بیان کرد: برخی می‌گویند که چون زورمان به اسرائیل نمی‌رسد هر آنچه به ما می‌گوید و می‌دهد ما بپذیریم و غنیمت شماریم اما نظریه انقلاب اسلامی در حوزه فلسطین فراملی، فراقومی و حتی فرامذهبی است، یعنی یک نظریه ایدئولوژیک است.


وی ادامه داد: نظریه انقلاب اسلامی نگاهی انسانی به فلسطین دارد و می‌گوید قرآن به ما اجازه دفاع از مظلوم را داده و فلسطین هم مظلوم است.


صالح بیان کرد: بُعد دیگر این نظریه حق انتخاب برای فلسطینی‌ها است که می‌گوید آن‌ها با هر مذهبی که دارند، حق دارند خودشان درباره رژیم حاکم بر سرزمینشان تصمیم‌گیری کنند.


رئیس جامعه المصطفی العالمیه مشهد با اشاره به سخنان رهبری درباره مقاومت گفت: گفتمان انقلاب اسلامی، گفتمان عدالت محور است و حتی اگر مسلمان‌ هم نباشیم در مقابل ظلم به مردم فلسطین نباید ساکت بنشینیم، رمز پیروزی و آزادی فلسطین مقاومت است.


مدیون ایران و مجاهدت‌های مردمان و رهبری عالیقدر آن هستیم


در ادامه این نشست عالم اهل تسنن لبنان گفت: اشغال سرزمین قدس توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی منجر به شکل‌گیری حزب الله شد، در طول این سال‌ها درگیری‌هایی بین رژیم اشغالگر و حزب الله صورت گرفت که همه اینها منجر به پیروزی حزب الله لبنان شد.


شیخ غازی حنینه با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی طرح جامعی را در سال ۲۰۰۶ دنبال می‌کرد تا از نیل تا فرات را اشغال کند، بیان کرد: با مقاومت نیروهای حزب الله در سال ۲۰۰۶ رژیم اشغالگر اسرائیل شکست سنگینی خورد.


وی با اشاره به علت شکل‌گیری داعش در منطقه ادامه داد: بعد از آن شکست ذلت بار، اسرائیل و آمریکا درصدد برآمدند تا داعش را به جان پشتیبان مقاومت یعنی سوریه بیاندازند که باز هم با کمک همه سرزمین‌های اسلامی به‌خصوص ایران این توطئه شوم نیز به سرانجام نرسید.


این عالم اهل تسنن لبنان در خصوص اغتشاشات اخیر در کشور لبنان اظهار کرد: دشمن پس از ناامیدی از جنگ خارجی با لبنان به فکر فتنه‌اندازی در داخل کشور با استفاده از جریان‌های تکفیری و سمیر جعجع که به‌نوعی حامی صهیونیست‌های داخل لبنان است، افتاده که این اغتشاشات نیز همان اهداف قدیمی را دنبال می‌کند.


حنینه ادامه داد: این فتنه نیز با درایت سید حسن نصرالله که هماهنگ‌کننده جبهه‌های مختلف مقاومت در لبنان و مسیحیان لبنانی به‌سرپرستی میشل اوهر مدیریت و خنثی شد.


وی با اشاره به درخواست لبنان برای باز پس‌گیری اموال به غارت رفته مردم بیان کرد: هم‌اکنون لبنان درصدد تشکیل حکومتی جدید است که با وحدت میان مسیحیان و مسلمانان و حتی گروسیان بتواند مقاومت را در حد بالای خود داشته باشد.


عضو هیأت تجمع علمای مسلمین لبنان گفت: ما مدیون ایران  و مجاهدت‌های مردمان و رهبری عالیقدر آن هستیم که با مقاومت و پشتیبانی از نیروهای مسلمان بتوانیم بیت المقدس را فتح کنیم.


 شکست فلسطین، شکست اسلام است


در ادامه این نشست عالم اهل تسنن فلسطین گفت: همه آنانی که دلسوز و طرفدار اسلام هستند، باید در قامت و مهد فلسطین تلاش کنند، همان‌طور که دشمنان اسلام برای نابودی اسلام به فلسطین هجوم آوردند.


شیخ سعید قاسم با اشاره به آیات قرآن کریم درباره بیت المقدس بیان کرد: در قرآن از دو مسجد یاد شده است که یکی از آن‌ها مسجد الحرام و دیگری مسجد بیت المقدس در فلسطین است که باید تا ابد پایگاه جهاد و مقاومت مسلمانان باشد.


وی اظهار کرد: در قرآن بیان شده که دشمنان به سراغ اموال، زن و فرزندان مسلمانان می‌آیند و اکنون تحقق این آیات قرآن کریم را در فلسطین می‌بینیم.


این عالم اهل تسنن فلسطین با اشاره به تحریم‌های اقتصادی علیه ایران بیان کرد: این هجوم دشمن را شما در ایران حس می‌کنید که اموال بسیاری در جهان متعلق به یهودیان و صهیونیست‌ها است که با سیاست‌های ضداسلام خودشان تحریم‌های ظالمانه‌ای را علیه ملت شما و مسلمانان پیش گرفته‌اند.


قاسم با اشاره به اینکه فلسطین مایه عزت جهان اسلام است و شکستش، شکست اسلام است، تصریح کرد: وظیفه ما مقاومت است و در روز قدس، جهانیان مظلومیت فلسطین و ظلم رژیم صهیونیستی می‌شنوند.


وی ادامه داد: مقاومت در برابر استکبار تصمیم دشواری است که ایران و جهان اسلام گرفتند، از این جهت دشوار است چون می‌دانیم اروپا و مستکبرین مقابل ما می‌ایستند.


این عالم اهل تسنن فلسطین با اشاره به روایاتی از ایرانیان در بحث فلسطین گفت: در روایات آمده است که شما ایرانیان با پرچم‌های سیاه به فلسطین می‌آیید، در حالی که دیگر بحثی از شیعه و سنی در میان نیست و امت واحد اسلام شکل گرفته است.


منبع: فارس




مطالب مرتبط

نظرات کاربران