امام جمعه نجف: اگر حوزه علمیه نبود، اثری از دین باقی نمی‌ماند امام جمعه نجف: اگر حوزه علمیه نبود، اثری از دین باقی نمی‌ماند امام جمعه نجف: اگر حوزه علمیه نبود، اثری از دین باقی نمی‌ماند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
امام جمعه نجف: اگر حوزه علمیه نبود، اثری از دین باقی نمی‌ماند امام جمعه نجف: اگر حوزه علمیه نبود، اثری از دین باقی نمی‌ماند امام جمعه نجف: اگر حوزه علمیه نبود، اثری از دین باقی نمی‌ماند امام جمعه نجف: اگر حوزه علمیه نبود، اثری از دین باقی نمی‌ماند امام جمعه نجف: اگر حوزه علمیه نبود، اثری از دین باقی نمی‌ماند

امام جمعه نجف: اگر حوزه علمیه نبود، اثری از دین باقی نمی‌ماند

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی گفت: اگر حوزه علمیه و پژوهش های علمی آن نبود، اثری از دین باقی نمی ماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف طی سخنانی در دانشگاه مطالعات دینی امام مهدی (عج) گفت: حوزه علمیه یک نهاد اسلامی اصیل و مصداق عملی سخن خداوند متعال است می فرماید: (ما کان المؤمنون لینفروا کافة فلولا نفر من کل فرقة منهم طائفة لیتفقهوا فی الدین ولینذروا قومهم إذا رجعوا إلیهم لعلهم یحذرون). آیه 122 سوره توبه. (شایسته نیست مؤمنان همگی (بسوی میدان جهاد) کوچ کنند؛ چرا از هر گروهی از آنان، طایفه‌ای کوچ نمی‌کند (و طایفه‌ای در مدینه بماند)، تا در دین (و معارف و احکام اسلام) آگاهی یابند و به هنگام بازگشت بسوی قوم خود، آنها را بیم دهند؟! شاید (از مخالفت فرمان پروردگار) بترسند، و خودداری کنند!


اگر حوزه علمیه نبود، اثری از دین باقی نمی ماند


وی با بیان اینکه 1400 سال است در سایه برکات این پروژه اصیل زندگم می کنیم، گفت: اگر حوزه علمیه و مطالعات و پژوهش های علمی آن نبود، اثری از دین باقی نمی‌ماند و بر اساس آیه قرآن و روایات شریف این مطالعه حوزوی باید با عمل و آموزش همراه باشد و قرآن می فرماید: (لیتفقهوا فی الدین ولینذروا).


حجت الاسلام و المسلمین قپانچی افزود: خداوند یادگیری و آموزش را در کنار هم قرار داده است که اگر در کنار همدیگر باشد به مورد قبول است، همچنانکه اگر نصف نماز را بخوانیم و نصف دیگرش را رها کنیم، قبول نیست.


در عصر نهضت حوزه علمیه و بازگشت آن به جایگاه خود در رهبری امت و راهنمایی آن قرار داریم


امام جمعه نجف اشرف با اشاره به اینکه الحمدلله در عصر نهضت حوزه علمیه و بازگشت آن به جایگاه خود در رهبری امت و راهنمایی آن قرار داریم، افزود: حضور علمای دینی و طلاب حوزه در پایگاه های نظامی جنگ علیه داعش، نقش بسیار بزرگی داشت که باید به این نقش افتخار کرد و آن را به ثبت رساند.


وی بیان داشت: حوزه علمیه از عمل به مسئولیت خود شانه خالی نمی کند؛ چرا که حوزه هم در مساجد و حسینه ها و هم در جنگ علیه داعش به وظیفه خود عمل کردند.


حوزه علمیه در زمینه های مختلف علمی در بالاترین سطح خود قرار دارد


حجت الاسلام و المسلمین قپانچی تصریح کرد: حوزه علمیه در عصر کنونی در زمینه های مختلف علمی در بالاترین سطح خود قرار دارد و هجمه های دشمنان علیه حوزه علمیه با هدف جدایی امت از علمای دین صورت می گیرد؛ چرا که کلید امت در دست علما قرار دارد.


حوزه علمیه شریک پیروزی بر داعش است


خطیب جمعه نجف اشرف با بیان اینکه حوزه علمیه جانفشانی های بزرگی داشته است، گفت: امروز که در ایام سالگرد پیروزی بر داعش قرار داریم، یادی می کنیم از شهدای حوزه علمیه و آن پیروزی بزرگ که به فضل خداوند متعال، فتوای آیت الله سیستانی و نیرو های امنیتی و بسیج مردمی تحقق یافت.


وی در پایان تأکید کرد: حوزه علمیه شریک این دستاورد و پیروزی بزرگ است و ده ها نفر از طلاب در خط مقدم به شهادت رسیدند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران