کاهش عوامل ستادی و اجرایی در حج انجام خواهد شد کاهش عوامل ستادی و اجرایی در حج انجام خواهد شد کاهش عوامل ستادی و اجرایی در حج انجام خواهد شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کاهش عوامل ستادی و اجرایی در حج انجام خواهد شد کاهش عوامل ستادی و اجرایی در حج انجام خواهد شد کاهش عوامل ستادی و اجرایی در حج انجام خواهد شد کاهش عوامل ستادی و اجرایی در حج انجام خواهد شد کاهش عوامل ستادی و اجرایی در حج انجام خواهد شد

کاهش عوامل ستادی و اجرایی در حج انجام خواهد شد

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از اهتمام سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری مبنی بر کاهش تعداد کارگزاران و عوامل اعزامی به حج تمتع با حفظ کیفیت کار خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای حج سال آینده از اهتمام سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در کاهش تعداد کارگزاران و عوامل اعزامی به حج تمتع با حفظ کیفیت کار خبر داد.


سرپرست حجاج ایرانی تاکید کرد: استفاده از امکانات و ابزار روز به منظور ساماندهی امور در حج، می‌تواند در کاهش نیروهای اعزام بسیار کمک کننده باشد. از این‌رو به نحوی برنامه‌ریزی شود که بدون کاهش راندمان کاری و با حفظ کیفیت کار، در ارتباط با نیروهای اعزامی اهتمام بیشتری ورزیده شود.


 آقای علی‌رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این جلسه گزارشی از فعالیت‌های سازمان حج و زیارت به منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم در خصوص عملیات حج 99 خبر داد و گفت: تمامی همکاران در سازمان حج و زیارت با هماهنگی و همراهی بعثه مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی و اجرایی برای انجام برنامه‌های حج 99 تلاش می‌کنند که امیدواریم در موعد مقرر این برنامه‌ریزی‌ها تحقق یابد.


همچنین در این جلسه آقای محسن نظافتی مسئول دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در کشور عراق، گزارشی از آخرین وضعیت اعزام زائران ایرانی به عتبات ارائه کرد و گفت: پس از اتمام مراسم اربعین حسینی، همچنان اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات به صورت هوایی انجام می‌شود و تاکنون مشکل خاصی در این خصوص رخ نداده است و تمامی برنامه‌های قبلی همچنان در بسته زیارتی زائران قرار دارد.


وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در شهرهای کربلای معلا و نجف اشرف به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که زائران در مسیر رفت و آمد دچار مشکل نشوند و خوشبختانه با توجه به حرمت زائران امامان معصوم علیهم‌السلام هیچ تعرضی تاکنون به زائران ایرانی صورت نگرفته است.


در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت نیز گفت: اعزام زائران افزون بر عتبات عالیات، هم‌اینک به سوریه در حال انجام است و دوره جدید نام‌نویسی و اعزام به عراق را از طریق سامانه اعزام سازمان پیگیری می‌کنیم.


 همچنین آقای اکبر رضایی معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت در این جلسه گفت: پس از انجام مذاکرات و انعقاد تفاهم‌نامه حج 99، کارهای اجرایی حج، سرعت بیشتری گرفت و در حوزه مسکن با تشکیل جلسات و ابلاغ سیاست‌های کلی و بازبینی قراردادها، اعمال نظرهای نظارتی و حقوقی در این خصوص انجام گرفته است.


وی افزود: به منظور پیگیری و اجاره محل اسکان زائران در حج 99، به زودی هیئتی از جمهوری اسلامی ایران به عربستان اعزام می‌شود تا این موضوع را از نزدیک پیگیری کنند.


رضایی با اشاره به اعلام فراخوان سازمان حج و زیارت مبنی بر تکمیل و به‌روز رسانی تکمیل اطلاعات زائران، خاطرنشان کرد: هم‌اینک حدود 60 هزار نفر از زائران برای اعزام در حج 99 در سامانه این سازمان اعلام آمادگی کرده‌اند.


وی یادآور شد: زمانبدی حج به بخش‌های مرتبط اعلام شده و در حال انجام موضوعات اجرایی هستیم، نرم افزار ثبت‌نام هم به روز رسانی شده و در حوزه تغذیه و تدارکات برنامه‌ریزی غذایی و آسیب شناسی‌ها صورت گرفته و در حال نهایی شدن است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران