درشت خط ترین قرآن جهان اسلام درشت خط ترین قرآن جهان اسلام درشت خط ترین قرآن جهان اسلام بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
درشت خط ترین قرآن جهان اسلام درشت خط ترین قرآن جهان اسلام درشت خط ترین قرآن جهان اسلام درشت خط ترین قرآن جهان اسلام درشت خط ترین قرآن جهان اسلام

درشت خط ترین قرآن جهان اسلام

انتشارات آوای رها درشت‌خط‌ترین قرآن جهان اسلام را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از خبرگزاری حوزه، میثم حصارکی مدیر انتشارات آوای رها، دراین باره گفت: این قرآن درشت‌خط‌ترین قرآن درجهان اسلام به شمار می‌رود و تاکنون قرآنی با این ویژگی منتشر نشده است.


وی افزود: این قرآن با خطاطی استاد مصطفی اشرفی تبریزی، ترجمه روان استاد ابوالفضل بهرام‌پور و تذهیب یازده رنگ استاد آقامیری انجام شده و در ۱۲۳۲ صفحه، که در ابتدا و انتهای آن ۱۶ صفحه کاغذ معطر است، به چاپ رسیده و جلد چرم به همراه قاب لیزری برای آن تعبیه شده است.


حصارکی ادامه داد: خطاطی این قرآن حدود پنج سال زمان برده و پس از این مرحله برای دریافت مجوز به سازمان دارالقرآن ارائه شد که تصحیح آن در این سازمان دو سال به طول انجامید و در مجموع حدود هشت سال زمان صرف شد تا این قرآن به چاپ برسد.


وی تصریح کرد: در حال حاضر این قرآن در قطع وزیری چاپ شده و قطع‌های جیبی، نیم‌جیبی و رحلی آن طی چند روز آینده چاپ می‌شود که هدیه قطع وزیری آن ۲۵۰ هزار تومان است و با تخفیف ۳۰ درصد ارائه می‌شود. با توجه به گرانی کاغذ، صحافی، جلد و ...، هزینه چاپ افزایش یافته است. سابقاً کاغذ را بندی ۶۰ هزار تومان خریداری می‌کردیم واکنون به بیش از ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.


این ناشر گفت: این قرآن در ۵ هزار نسخه چاپ شده و مطمئن هستیم که استقبال خوبی از آن خواهد شد. با توجه به اینکه هر دو صفحه این قرآن برابر با یک صفحه از قرآن عثمان‌طه است، برای مساجد و کلاس‌های قرآنی مناسب است، زیرا اعراب‌گذاری آن دقیق و شیوه نگارش کلمات نیز به فارسی است و افراد مسن نیز به راحتی می‌توانند آن را بخوانند. همچنین به دلیل چاپ نفیس این قرآن، علاقه‌مندان می‌توانند آن را هدیه دهند.


حصارکی درباره توزیع این قرآن بیان کرد: سعی کردیم برای همکارانمان در شهرستان‌ها ۱۰ درصد تخفیف بیشتری قائل شویم تا بتوانند این قرآن را در شهرهای گوناگون توزیع و عرضه کنند، اما تأکید ما بیشتر بر خرید اینترنتی و از طریق سایت انتشارات آوای رهاست و هزینه ارسال آن به هر نقطه از ایران برعهده مؤسسه است.


وی در پایان یادآور شد: هزینه چاپ این قرآن شخصی بوده و نهاد و سازمانی مشارکت نداشته است و امیدوارم استقبال خوبی از آن شود.


| شناسه مطلب: 98756




جهان اسلام قرآن



مطالب مرتبط

نظرات کاربران