نصب در جدید سرداب باب القبلة در آستان حسینی(ع) نصب در جدید سرداب باب القبلة در آستان حسینی(ع) نصب در جدید سرداب باب القبلة در آستان حسینی(ع) بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نصب در جدید سرداب باب القبلة در آستان حسینی(ع) نصب در جدید سرداب باب القبلة در آستان حسینی(ع) نصب در جدید سرداب باب القبلة در آستان حسینی(ع) نصب در جدید سرداب باب القبلة در آستان حسینی(ع) نصب در جدید سرداب باب القبلة در آستان حسینی(ع)

نصب در جدید سرداب باب القبلة در آستان حسینی(ع)

کادر مهندسی آستان مقدس امام حسین(ع) نصب در جدید سرداب باب القبله را برای تسهیل در تردد زایران اباعبدالله الحسین آغاز کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، کادر مهندسی و فنی آستان مقدس امام حسین(ع) در ادامه عملیات اجرایی پروژه سرداب بزرگ باب القبلة داخل صحن حسینی، نصب در جدید زیرزمین باب القبلة مرتبط با حائر حسینی در سرداب داخل صحن شریف را آغاز کرد.
«سلام سعدون» ناظر این پروژه گفت: پس از تکمیل اسکلت سازه ای برای سرداب بزرگ باب القبله و افتتاح آن در طول مراسم اربعین، کار اتصال سرداب باب القبله به سرداب حائر حسینی انجام شد.
سعدون افزود: حفاری زیر باب القبله برای نصب در جدید که این سرداب را با حائر حسینی بدون بستن در اصلی(باب القبله) متصل می کند، انجام گرفت. این اقدام برای تضمین در تردد زایران حسینی است.
ناظر این پروژه ادامه داد: عملیات عمرانی با تجهیزات دستی به سختی در این بخش درحال انجام است.
وی افزود: این در، ورودی جدید سرداب های داخل صحن شریف حسینی از زیر باب القبله خواهد بود. همچنین این در به عرض هفت متر و به طول 25 متر است.
سعدون گفت: مساحت سرداب بزرگ باب القبله به مساحت یکهزار و 800 متر مربع است. مساحت کلی همه سرداب های اطراف حرم امام حسین(ع) به چهار هزار متر مربع می رسد.
گفتنی است که ورودی اول این سرداب از بخش باب زینبیه و ورودی دیگر از بخش باب الرجاء است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران