تقدیر وزیر ارتباطات از همراه اول و ایرانسل برای خدمت‌رسانی مطلوب اربعین تقدیر وزیر ارتباطات از همراه اول و ایرانسل برای خدمت‌رسانی مطلوب اربعین تقدیر وزیر ارتباطات از همراه اول و ایرانسل برای خدمت‌رسانی مطلوب اربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تقدیر وزیر ارتباطات از همراه اول و ایرانسل برای خدمت‌رسانی مطلوب اربعین تقدیر وزیر ارتباطات از همراه اول و ایرانسل برای خدمت‌رسانی مطلوب اربعین تقدیر وزیر ارتباطات از همراه اول و ایرانسل برای خدمت‌رسانی مطلوب اربعین تقدیر وزیر ارتباطات از همراه اول و ایرانسل برای خدمت‌رسانی مطلوب اربعین تقدیر وزیر ارتباطات از همراه اول و ایرانسل برای خدمت‌رسانی مطلوب اربعین

تقدیر وزیر ارتباطات از همراه اول و ایرانسل برای خدمت‌رسانی مطلوب اربعین

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از همراه اول و ایرانسل بابت توسعه زیرساخت های ارتباطی و برقراری ارتباط ایمن و پایدار جهت خدمات رسانی مطلوب به زائران اربعین تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در مراسم تقدیر از خادمان اربعین که با حضور محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از مدیران این وزارت و اپراتورهای خدمات ارتباطی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، از اقدامات مدیرعامل همراه اول و سه مدیر دست اندرکار در کمیته اربعین این اپراتور تقدیر شد.


گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران حاکیست همراه اول ضمن کاهش تعرفه تماس رومینگ بین الملل شامل «مکالمه»، «پیامک» و «اینترنت همراه» برای مشترکان خود در عراق که در ایام اربعین حضور داشتند، در خدمتی دیگر به مشترکانی که در بازه زمانی١۶ تا ٣٠ مهر به کشور عراق مسافرت کرده بودند، بسته های دو روزه اینترنت همراه ٢٠ مگابایتی هدیه داده بود.


همچنین برای ارائه خدمات هر چه بهتر به مشترکان همراه اولی، چهار بسته اینترنت مقرون به صرفه نیز تدارک دیده شد که این بسته های متنوع یک روزه و هفت روزه با حجم ١٠٠ مگابایت تا یک گیگابایت در ایام اربعین ارائه می شد.


در کنار تمامی این سرویس های ویژه برای زائران ایام اربعین، اپراتور اول ظرفیت شبکه نسل دو، سه و چهار خود را برای مکالمه و اینترنت، در پایانه های مرزی افزایش و ظرفیت سایت های BTS خود را نسبت به اربعین سال گذشته (١٣٩٧) ارتقا داد که سرویس وای فای رایگان نیز براساس این ظرفیت ارتقا یافته، ارائه شد.


ارائه سرویس رایگان «اعلام وضعیت»، بدون نیاز به اینترنت از طریق شماره گیری «ستاره ٧٢٧٢ مربع» از جمله دیگر خدمات جذاب از منظر مشترکان بود که امسال برای نخستین بار در اختیار زائران قرار گرفت تا بتوانند وضعیت خود را در سیستم ثبت کرده و دیگر زائران و آشنایان بتوانند از وضعیت شان در هر لحظه مطلع شوند.


گفتنی است به مناسبت برگزاری این رویداد بزرگ، اپلیکیشن مناسبتی «همراهی» برای خدمت رسانی بهتر و تسهیل ارتباطات زائران طراحی شد؛ امکان اعلام و استعلام وضعیت سایر زائران(بدون نیاز به اینترنت)، سامانه نذر قدم(با ارسال پیامک رایگان)، مترجم همراه(فارسی به عربی و عربی به فارسی)، مشخصات کامل موکب ها و مسیریابی بر روی نقشه(بدون نیاز به اینترنت)، ارایه انواع مختلف محتوای آموزشی، فرهنگی و ... در قالب ویدئو، نوا، کتاب الکترونیک، اپلیکیشن و ... (با اینترنت رایگان)، برگزاری مسابقات ویژه این ایام الله اربعین حسینی (ع)، امکان به اشتراک گذاری عکس، ویدئو و خبر از ویژگی ها و امکانات این اپلیکیشن بود.


با پایان ایام اربعین حسینی (ع) و بدنبال استقبال بی سابقه مشترکان همراه اول از خدمات رومینگ ارائه شده توسط این اپراتور، تمامی مصارف آزاد اینترنت رومینگ زائران در قالب بسته های رومینگ ویژه این ایام محاسبه و رقم مابه التفاوت به حساب آنان عودت داده شد.


در اربعین امسال بیش از ٢.٧ میلیون مشترک از خدمات رومینگ همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور ارتباطی ایران استفاده کردند که این تعداد نسبت به سال گذشته حدود ۶۰ درصد افزایش نشان می دهد.


براساس این گزارش، در متن تقدیرنامه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خطاب به مهدی اخوان بهابادی مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران آمده است: «اربعین، آغاز باشکوه دفتر عشق است که با آزادگی آغاز شده و تا همیشه ادامه خواهد داشت و سفر اربعین، مشق عاشقی انسان های وارسته ای است که با حضور میلیونی و حماسی خود در اجتماع عظیم و معنوی، ارادت و دلدادگی خود را به خاندان اهل بیت (ع) به ویژه سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) ابراز می کنند.


اهتمام و کوشش مسؤولانه مجموعه دست اندرکاران خانواده بزرگ ارتباطات برای توسعه زیرساخت های ارتباطی و برقراری ارتباط ایمن و پایدار در جهت خدمات رسانی مطلوب به زائران عزیز در ایام اربعین قابل تحسین است.


به این وسیله از تلاش های ارزشمند شما و همکاران محترمتان، صمیمانه تقدیر و تشکر کرده و از درگاه ایزد منان، سلامتی و بهروزی برایتان خواستارم».


 


تقدیر وزیر ارتباطات از اقدامات ایرانسل در اربعین 98


همچنین به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج از روابط عمومی ایرانسل، در مراسمی که صبح روز، دوشنبه (دوم دی‌ماه)، با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونان و مدیران ارشد اپراتورها در ساختمان مرکزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، از ایرانسل برای اقدامات انجام شده در راستای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم اربعین امسال تقدیر شد.


در این مراسم، وزیر ارتباطات با تأکید بر این که «امسال کیفیت خدمات در داخل ایران و نیز در خاک عراق، به مراتب از سال‌های گذشته بهتر بود»، تلاش همه جانبه سازمان تنظیم مقررات و اپراتورها برای پیگیری با طرف عراقی برای کاهش تعرفه رومینگ بین دو کشور را از جمله فعالیت‌هایی دانست که تأثیر آن را مردم احساس کرده‌اند.


در تقدیرنامه‌ای که در این مراسم به ایرانسل اهدا شد، آمده است «اربعین، آغاز باشکوه دفتر عشق است که با آزادگی آغاز شده و تا همیشه ادامه خواهد داشت و سفر اربعین، مشق عاشقی انسان‌های وارسته‌ای است که با حضور میلیونی و حماسی خود در اجتماع عظیم و معنوی، ارادت و دلدادگی خود را به خاندان اهل بیت (ع) به ویژه سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) ابراز می‌کنند.


اهتمام و کوشش مسؤولانه مجموعه دست اندرکاران خانواده بزرگ ارتباطات برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و برقراری ارتباط ایمن و پایدار در جهت خدمات رسانی مطلوب به زائران عزیز در ایام اربعین قابل تحسین است.»


ایرانسل امسال علاوه بر ۱۰ مگابایت اینترنت روزانه رایگان و بسته‌های ویژه و مقرون به صرفه‌ای که برای زائران اربعین در کشور عراق در نظر گرفت، ۱۰۰ مگابایت اینترنت روزانه رایگان نیز در مرزهای اصلی پیش از خروج به سمت عراق، در اختیارشان قرار داد. همینطور پنج بسته 75 مگابایتی تا 1024 مگابایتی(معادل یک گیگابایت) نیز در نظر گرفته بود که مشترکان از آن بهره بردند. علاوه بر این ایرانسل دیتاهای روزانه رایگان در مرزهای مهران، خسروی، شلمچه و چذابه نیز در اختیار زائران قرار داده بود.


ایرانسل با هدف ارتقای بیش از پیش پوشش شبکه در شهرهای مرزی، تجهیز و توسعه شبکه داخلی به‌ویژه در مسیر جاده‌ها و کریدورهای مرزی را مورد توجه قرار داده و نیز در راستای افزایش ظرفیت شبکه، با ایجاد پشتیبان‌های لازم در زمینه دیتا و مذاکره با شرکت ارتباطات زیرساخت، اپراتورهای عراقی و سایر مراجع مرتبط اقدامات گسترده‌ای را برنامه‌ریزی و اجرا کرد.


کارشناسان ایرانسل از مدت‌ها پیش، با برگزاری نشست‌های هفتگی و انجام بازدیدهای منطقه‌ای، نسبت به برطرف کردن برخی مشکلات احتمالی در زمینه پوشش شبکه اقدام کردند. همچنین از جمله مهمترین اقدامات انجام شده توسط ایرانسل می‌توان به برنامه‌ریزی جهت ساخت و راه‌اندازی سایت‌های دائمی در مناطق مرزی، بویژه در محل‌های تجمع زائران در شهرهای مهران، چزابه و شلمچه، برنامه‌ریزی جهت بروزرسانی سایت‌های موجود در مناطق فوق، برنامه‌ریزی جهت ارسال و راه‌اندازی سایت‌های سیار در مناطق مرزی، ارائه بسته‌های جدید رومینگ و امکان فعال‌سازی آن از طریق نرم‌افزار «ایرانسل من» و نیز انجام هماهنگی لازم جهت برپایی مراکز خدمات ایرانسل در نقاط مرزی و اعزام کارشناسان مرکز روابط با مشتریان ایرانسل جهت خدمت‌رسانی به زائران در مسیر راهپیمایی اشاره کرد.


ایرانسل همچنین پس از پایان راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) و با توجه به استقبال ۱.۷ میلیون مشترک ایرانسل از خدمات رومینگ بزرگترین اپراتور دیتای ایران که نسبت به سال گذشته، ۷۸ درصد افزایش یافته بود، با توجه به پیشنهاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر محاسبه هزینه اینترنت آزاد مصرفی اربعین در کشور عراق به صورت بسته‌های اینترنت برای مشترکان اپراتورهای تلفن همراه و با نظر مساعد سهامداران ایرانسل، اعلام کرد که مصرف اینترنت با تعرفه آزاد مشترکان این اپراتور در ایام اربعین در کشور عراق، به صورت بسته‌های رومینگ محاسبه شده و مازاد پرداختی به صورت بستانکاری در قبض مشترکان دائمی و اعمال شارژ  در حساب مشترکان اعتباری منظور خواهد شد.




نظرات کاربران