تفرقه میان امت اسلامی، خطرناک‌ترین دشمن مسلمانان است تفرقه میان امت اسلامی، خطرناک‌ترین دشمن مسلمانان است تفرقه میان امت اسلامی، خطرناک‌ترین دشمن مسلمانان است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تفرقه میان امت اسلامی، خطرناک‌ترین دشمن مسلمانان است تفرقه میان امت اسلامی، خطرناک‌ترین دشمن مسلمانان است تفرقه میان امت اسلامی، خطرناک‌ترین دشمن مسلمانان است تفرقه میان امت اسلامی، خطرناک‌ترین دشمن مسلمانان است تفرقه میان امت اسلامی، خطرناک‌ترین دشمن مسلمانان است

تفرقه میان امت اسلامی، خطرناک‌ترین دشمن مسلمانان است

"خلیل حمدان" عضو هیئت رئیسه جنبش امل لبنان بر اهمیت وحدت اسلامی در شرایط کنونی منطقه خاورمیانه و نقش امت اسلامی در دفاع از مسجد الاقصی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، خلیل حمدان در گفت وگو با پایگاه اینترنتی KHAMENEI.IR، درباره نقش وحدت اسلامی در تحولات کنونی منطقه و جهان اسلام گفت: وحدت اسلامی تنها یک ارزش نیست بلکه روح مقاومت و مقابله با دشمنان است. ما می بینیم که جمهوری اسلامی ایران به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) همواره برای تحکیم وحدت اسلامی و پیروزی مقاومت تلاش می کنند. لذا وحدت اسلامی یک ضرورت و نیاز مبرم جامعه اسلامی به ویژه در شرایط دشوار کنونی است.
عضو هیئت رئیسه جنبش امل لبنان در خصوص نقش امت اسلامی در دفاع از مسئله فلسطین و مسجد الاقصی خاطرنشان کرد: امت اسلامی باید همواره برای آزادی مقدسات به ویژه مسجد الاقصی و قدس شریف آماده و حاضر باشند و همیشه از حق دفاع کنند. اما آنچه که امروز امت اسلامی با آن روبرو است، تنها چالش های موجود و حملات علیه امت اسلامی نیست، بلکه دوستی برخی کشورهای اسلامی با دشمن صهیونیستی یکی از معضلات جوامع اسلامی است، یعنی آنها در سطوح تجاری و امنیتی با رژیم صهیونیستی دوستی برقرار کرده و به امت اسلامی پشت کرده اند.
وی افزود: تنها عده کمی از مسلمانان که جمهوری اسلامی ایران در رأس آنها قرار دارد، اصلی ترین همّ و غمّشان دفاع از مسجد الاقصی و قدس شریف است. اکنون امت اسلامی به وظیفه خود در آزادی مقدسات عمل نمی کند و وحدت اسلامی در جوامع، با موج تفرقه همراه شده است. چنانکه در برخی کشورهای عربی همچون یمن، سوریه و لبنان شاهد تفرقه میان مسلمانان هستیم.
وی درباره مشکلات امروز امت اسلامی نیز اظهار کرد: امروز برخی حاکمان توطئه گر در کشورهای اسلامی اینگونه القا می کنند که مقاومت دشمن مسلمانان است و حتی برخی از کشورها و سازمان های عربی تلاش می کنند که جمهوری اسلامی ایران را دشمن مسلمانان جلوه دهند. این توطئه ها تنها از سوی رژیم صهیونیستی یا آمریکا نیست بلکه افرادی از داخل امت اسلامی دست به چنین توطئه هایی می زنند.
حمدان درباره مناسب ترین واکنش جهان اسلام در قبال جنایات صهیونیست ها خاطرنشان کرد: امام موسی صدر می گفت "مسئله این است که عرب ها و برخی مسلمانان در جنگ های داخلی و جبهه گیری علیه وحدت ملت ها وارد شده اند."
وی افزود: در برخی اوقات واکنش ها بسیار سریع است بدون اینکه به دائمی بودن این دشمن (تفرقه) توجهی داشته باشند. زیرا این دشمن، تنها برای چند روز و چند هفته و چند سال نیست بلکه باید در همه زمینه ها نسبت به این دشمن واکنش نشان داد و همچنین از جهت اقتصادی، فکری، فرهنگی و نظامی نیز باید با دشمنان مقابله کرد.
خلیل حمدان درباره دلایل تلاش دشمنان برای ایجاد اختلاف میان امت اسلامی نیز گفت: طبیعی است که دشمنان از همه امکانات خود برای پیشبرد اهدافشان در ضربه زدن به امت اسلامی استفاده می کنند. امت اسلامی از نظر اقتصادی، فرهنگی و فکری مورد هدف دشمنان قرار دارد اما مشکل اصلی آن است که ما به اقدامات آنها توجهی نمی کنیم.
وی افزود: خطر دشمنان اسلام بزرگترین خطر نیست بلکه بزرگترین خطر، اختلافات داخلی است که دشمنان با تضعیف بنیه امت اسلامی و ایجاد اختلاف میان مذاهب و نژادها سعی می کنند به اهداف خود دست یابند.
این مسئول لبنانی در خصوص بحران موجود در عراق و لبنان گفت: مقابله با این بحران ساده نیست زیرا دشمنان می خواهند چهره عراق مقاوم و عراقی که با جمهوری اسلامی ایران همکاری و تفاهم دارد را تغییر دهند. اما چنین کشوری می خواهد از چنگال دشمنان رهایی پیدا کند.
وی ادامه داد: در لبنان نیز دشمنان خواهان مقاومت در لبنان و ارتشی که با اسرائیل مبارزه کند نیستند؛ آنها حتی وحدت ملت لبنان را نمی خواهند بلکه تلاش می کنند میان آنها تفرقه ایجاد کنند تا لبنان را همسو با رژیم صهیونیستی کرده و بدین ترتیب مشکلات اسرائیل را حل و فصل کنند. ما برای جلوگیری از این چالش ها باید تلاش کرده و به مبارزات خود ادامه دهیم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران