افتتاح نمایشگاه مشترک قرآنی ایران و ترکیه افتتاح نمایشگاه مشترک قرآنی ایران و ترکیه افتتاح نمایشگاه مشترک قرآنی ایران و ترکیه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
افتتاح نمایشگاه مشترک قرآنی ایران و ترکیه افتتاح نمایشگاه مشترک قرآنی ایران و ترکیه افتتاح نمایشگاه مشترک قرآنی ایران و ترکیه افتتاح نمایشگاه مشترک قرآنی ایران و ترکیه افتتاح نمایشگاه مشترک قرآنی ایران و ترکیه

افتتاح نمایشگاه مشترک قرآنی ایران و ترکیه

نمایشگاه مشترک قرآنی ایران و ترکیه با حضور ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و علی ارباش رئیس سازمان دیانت ترکیه در محل سازمان دیانت افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این نمایشگاه، تفاسیر مختلفی از قرآن کریم از جمله تفسیر تسنیم، تفسیر الحداد به زبان عربی، تفسیر الکتاب العزیز الکنوز، تفسیر الجامع، تفسیر جواهر الصمیم، تفسیر احسن الحدیث، تفسیر کوثر، تفسیر المیزان، تفسیر منشوره الجاوید، تفسیر پرتوی از قرآن و تفاسیر برگرفته از آثار حضرت امام خمینی(ره) در ۵ جلد به همراه تابلوهای خوشنویسی، قرآن‌های دست‌نویس، نقاشی خط، تابلوهای نگارگری به نمایش گذاشته شده است.


این نمایشگاه از روز، پنجم دی ‌ماه، به مدت یک هفته در محل سازمان دیانت ترکیه برای بازدید عموم و علاقه‌مندان به مسائل قرآنی دایر خواهد بود.


ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه به ویژگی‌های آثار هنری اسلامی اشاره کرد و گفت : برای تولید یک اثر هنری و اسلامی مانند تابلوی نقاشی و یا خطاطی قرآنی، هنرمند مسلمان باید دارای طهارت روح و جسم باشد.


دراین نمایشگاه زهرا معصومی، هنرمند ایرانی در رشته تذهیب و علی تن از هنرمندان برجسته کشورمان حضور دارند و به خلق آثار هنری می‌پردازند.


گفتنی است رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در رأس هیئتی بلندپایه به منظور امضای تفاهمنامه میان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سازمان دیانت جمهوری ترکیه در سفری دو روزه در ترکیه به سر می‌برد. افتتاح نمایشگاه قرآنی، برگزاری کنفرانس خبری مشترک، امضای تفاهمنامه و دیدار و گفت‌وگو با مسئولان فرهنگی و دینی دو کشور از برنامه‌های این سفر است.




نظرات کاربران