تبادل نظر وزیران 8 کشور اسلامی درباره ​​پدیده اسلام هراسی تبادل نظر وزیران 8 کشور اسلامی درباره ​​پدیده اسلام هراسی تبادل نظر وزیران 8 کشور اسلامی درباره ​​پدیده اسلام هراسی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تبادل نظر وزیران 8 کشور اسلامی درباره ​​پدیده اسلام هراسی تبادل نظر وزیران 8 کشور اسلامی درباره ​​پدیده اسلام هراسی تبادل نظر وزیران 8 کشور اسلامی درباره ​​پدیده اسلام هراسی تبادل نظر وزیران 8 کشور اسلامی درباره ​​پدیده اسلام هراسی تبادل نظر وزیران 8 کشور اسلامی درباره ​​پدیده اسلام هراسی

تبادل نظر وزیران 8 کشور اسلامی درباره ​​پدیده اسلام هراسی

هشت کشور عضو هیئت اجرایی کنفرانس وزیران دین، ​​اوقاف و امور اسلامی در امان، اردن گردهم آمدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی،زین التوحید، معاون وزیر دین اندونزی به نمایندگی از وزیر دین اندونزی و مخلص حنفی، رئیس کمیسیون تصحیح مصحف قرآن از اندونزی در این نشست که روزجمعه ( 27دسامبر) برگزار شد، حضور داشتند. همچنین وزیر اوقاف مصر، وزیر دین پاکستان و گامبیا، مدیرکل امور اسلامی کویت و مدیرکل اوقاف مراکش در این جمع حاضر بودند.


در آغاز این جلسه معاون وزیر دین اندونزی در سخنان خود چالش های بزرگ امروز جهان اسلام اعم از داخلی و خارجی از جمله تهدید افراط گرایی، تروریسم و ​​پدیده اسلام هراسی را یاد آور شد و گفت: برای مقابله با این چالش ها و تهدیدات، کشورهای اسلامی نیاز به همکاری نزدیک دارند.
وی گفت، "اندونزی از تمام تلاش و ابتکار عمل برای یافتن راه حل هایی جهت همه مشکلات جهان پیش رو، اعم از افراط گرایی و رادیکالیسم، تجدید گفتمان دینی، مدیریت اوقاف و مساجد کاملاً پشتیبانی می کند. دولت اندونزی به رهبری رئیس جمهور جوکو ویدودو در مقابله با تهدید رادیکالیسم و ​​افراط گرایی و همچنین تعهد به تأیید اعتدال دینی بسیار جدی است.
دراین جلسه همچنین شرکت کنندگان درباره مسایل دینی که در کنفرانس وزیران دین، ​​امور اسلامی و اوقاف کشورهای اسلامی که در سال 2020 در عربستان سعودی برگزار می شود، بحث کردند. به پیشنهاد سازمان همکاری های اسلامی، موضوع کنفرانس، "اعتدال به عنوان راهی برای زندگی" خواهد بود.
بر پایه این گزارش توافق شد که دو ماه قبل از جلسه وزرا، جلسه‌ای از کشورهای عضو هیئت اجرایی در مصر برگزار شود. نماینده اندونزی اظهار نظر کرد موضوع اسلام هراسی که اخیراً به ویژه در غرب تقویت شده است، یکی از مباحث باشد.
علاوه بر این، جلسه همچنین پیشنهاد اندونزی را برای بحث در مورد سوء استفاده از رسانه های اجتماعی برای گسترش سخنان نفرت انگیز و فتنه به نام دین پذیرفت. در جلسه بحث و گفتگو، زین التوحید نقش علما را از طریق فتوای مجلس علمای اندونزی در مورد معاملات الکترونیکی و سوء استفاده از رسانه های اجتماعی توضیح داد.
در این جلسه سایر موضوعات مورد بحث شامل تجربه کشورهای اسلامی در مدیریت وقف جهت بهبود اقتصاد جامعه، سوء استفاده منبرها در گسترش سخنان نفرت آنگیز و جریان افراطی، مدیریت تبلیغ، مفهوم تابعیت (مواطنه) و ... بود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران